Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Включване на продажби в стандартизиран одиторски файл

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    ➤ Притежаваме електронен магазин, в който продажбите се заплащат чрез пощенски паричен превод или чрез дебитни и кредитни карти. Имам следния въпрос, относно стандартизирания одиторски файл, който трябва да подаваме ежемесечно в НАП: Във файла се включват всички продажби, независимо от начина на плащане, или само продажбите, които са платени с дебитни и кредитни карти? Къде точно е конкретизирано това?

    Отговор:
    Изискванията към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, включително и възможността за издаване на заместващ документ вместо фискален бон съгласно чл. 118, ал. 3а от ЗДДС, са разписани подробно в Наредба Н-18.

    Съгласно чл. 3, ал. 17 от Наредба Н-18 заместващ документ вместо фискален бон може да се издава, при условие че софтуерът/ софтуерите за управление на продажбите, отговаря/т на изискванията по чл. 52с от Наредбата. С промени в наредбата, в сила от 26.02.2021 г. отпадна изискването чрез софтуера/ софтуерите да не се управляват други продажби, извън продажбите с неприсъствени плащания, извършвани с кредитна и дебитна карта.

    Съгласно чл. 52т, ал. 2 от наредбата лицето по чл. 3, ал. 17 е длъжно за всеки календарен месец да подава към НАП стандартизиран одиторски файл съгласно приложение № 38, съдържащ информация за направените в електронния магазин поръчки, по които са извършени доставки на стоки/ услуги през месеца. Заглавието на приложение № 38 гласи „Стандартизиран одиторски файл, съдържащ информация за направените в електронния магазин поръчки, по които са извършени доставки на стоки/услуги през календарния месец."

    Следователно, стандартизираният одиторски файл следва да съдържа информация за всички поръчки, които се управляват от софтуера на електронния магазин, който отговаря на изискванията по чл. 52с от Наредбата, като никъде в наредбата няма изрично разписан текст, че това следва да са само продажби, за които се издава заместващ документ по чл. 118, ал. 3а от ЗДДС.

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x