Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Третиране на касови бонове във връзка с неприети пратки

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    ➤ Имаме онлайн магазин (нямаме физически магазин) в който за направените поръчки издаваме касов бон с основание НП или Плащане с карта. Сумите от наложения платеж постъпват по банка от куриерска фирма. Как се процедира с издадения касов бон за пратки, върнати след преглед, по който реално няма извършено плащане?

    Отговор:
    Съгласно чл. 25, ал. 2 от Наредба Н-18 при разносна търговия фискалната касова бележка се издава от лицето по чл. 3 и се предава на разносвача, който от своя страна я предоставя на купувача при плащането, освен когато плащането по продажбата се регистрира и отчита чрез фискално устройство на мястото на предаване на стоката или услугата. На основание ал. 7 от същата норма по този ред се регистрират и отчитат и продажби на стоки чрез електронен магазин, за които се издава фискален бон на хартиен носител. Видно от цитирания нормативен текст процедирате правилно, като издавате фискален бон при предаване на пратката на куриера, независимо от това, че все още не е извършено плащане по доставката.

    Съгласно чл. 26а, ал. 4 от Наредба Н-18 в случаите по чл. 25, ал. 7, когато фискалният бон се издава преди получаване на плащането, се допуска продажбите да се регистрират в отделен департамент с наименование "ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ". Този начин на регистриране на продажбите е препоръчителен, за да може във всеки момент да се установи сумата на продажбите, за които фискалният касов бон е издаден преди фактическото получаване на плащането.

    Съгласно чл. 31, ал. 1 от Наредба Н-18 сторно операция при рекламация или връщане на стока, при операторска грешка или при намаление на данъчната основа, след приключена сметка на клиента, се документира чрез издаване на документ от ФУ или ИАСУТД. Разпоредбата е приложима и в случаите по чл. 25, ал. 2 и ал. 7, когато касовият бон е издаден преди фактическото получаване на плащането и клиентът по някаква причина е отказал получаването на пратката и заплащането на сумата. Следователно, за касовите бонове на пратки, върнати след преглед, следва да издадете сторно операции по реда на чл. 31 от Наредба Н-18.
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x