Отразяване в справка-декларация и дневник за продажби по ЗДДС на фактури за доставки на отпадъци
Отговор, предоставен от
Ели Марова Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
Ели Марова Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
на 17 Апр 2019
Въпрос:
Фирма, регистрирана по ЗДДС, е получател на доставка на отпадъци с нулева ставка чл. 163а, ал. 2 от ЗДДС и съответно е доставчик на отпадъци. Това е основната дейност на дружеството.
1. При издаването на фактура на клиент, регистриран по ЗДДС, не начисляваме ДДС с основание обратно начисляване. Как следва да си отрази издадената фактура в справката-декларация за ДДС и в дневника за продажби?
2. При издаването на фактура на клиент, нерегистриран по ЗДДС, начисляваме ДДС. Как следва да си отрази издадената фактура в справката-декларация за ДДС и в дневника за продажби?
3. Как следва да се отразят в справка-декларацията по ЗДДС, в дневника за покупки и в дневника за продажби получените от нас фактури за доставки на отпадъци, имайки предвид че основната дейност на дружеството е търговия с отпадъци?
4. Може ли да ползваме ДАНЪЧЕН КРЕДИТ НА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ФАКТУРИ, по които сме получател за канцеларски материали, консултантски услуги, наем и т.н. при положение, че основната ни дейност е търговия с отпадъци? Има ли специфика на отразяване на тези фактури в справката-декларация за ДДС и в дневника за покупки?
1. При издаването на фактура на клиент, регистриран по ЗДДС, не начисляваме ДДС с основание обратно начисляване. Как следва да си отрази издадената фактура в справката-декларация за ДДС и в дневника за продажби?
2. При издаването на фактура на клиент, нерегистриран по ЗДДС, начисляваме ДДС. Как следва да си отрази издадената фактура в справката-декларация за ДДС и в дневника за продажби?
3. Как следва да се отразят в справка-декларацията по ЗДДС, в дневника за покупки и в дневника за продажби получените от нас фактури за доставки на отпадъци, имайки предвид че основната дейност на дружеството е търговия с отпадъци?
4. Може ли да ползваме ДАНЪЧЕН КРЕДИТ НА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ФАКТУРИ, по които сме получател за канцеларски материали, консултантски услуги, наем и т.н. при положение, че основната ни дейност е търговия с отпадъци? Има ли специфика на отразяване на тези фактури в справката-декларация за ДДС и в дневника за покупки?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Отразяване в справка-декларация и дневник за продажби по ЗДДС на фактури за доставки на отпадъци
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!
Подобни статии от категория ЗДДС
24Апр2024
Отчитане във връзка с незавършени СМР, за които е платен аванс
от Елена Илиева
на 24 Апр 2024
25Апр2024
Третиране като тристранна операция при доставка в Кипър на закупена от Нидерландия стока
от Теодоси Георгиев
на 25 Апр 2024
25Апр2024
Оформяне на доставка във връзка с продажба на производствен отпадък
от Теодоси Георгиев
на 25 Апр 2024
19Апр2024
Изпращане на стоки за продажба на консигнация с проформа фактура
от Ели Марова
на 19 Апр 2024
17Апр2024
Третиране на фактура за стока, закупена от Италия и доставена от Полша
от Ели Марова
на 17 Апр 2024