Облагане с нулева ставка на превоз на пътници от България до Германия

Ели Марова Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
на 06 Апр 2021
Въпрос:
Българско дружество, регистрирано по ЗДДС, извършва превоз на пътници от България до Германия и фактурира на германско ДЗЛ. Българското дружество няма лиценз за международен превоз на пътници, тъй като превозът се осъществява с лек автомобил 8+1. Можем ли да приложим за цялата сделка разпоредбите на чл. 29 от ЗДДС и да обложим сделката с нулева ставка или трябва тази доставка да я разделим на две части, съгл. чл. 21, ал. 4, т. 2: от Банско до границата и от границата до Германия? Ако е наложително разделянето на доставката, спрямо реализирания пробег от Банско до границата и от границата до Германия? Задължително ли е разделянето на пробега на два реда в издадената фактура? Какво ще бъде облагането на сделката спрямо реализирания пробег? В кои колони от СД трябва да се отрази издадената фактура? Необходимо ли е подаване на VIES декларация от българското дружество, тъй като фактурира на германско ДЗЛ? Необходим ли е лиценз за международен превоз на пътници, въпреки че превозът се осъществява с лек автомобил 8+1? Как би се променило данъчното третиране на сделката и облагането, ако дружеството има лиценз за международен превоз на пътници? Дружеството извършва случайни превози.
Българско дружество, регистрирано по ЗДДС, извършва превоз на пътници от България до Германия и фактурира на германско ДЗЛ. Българското дружество няма лиценз за международен превоз на пътници, тъй като превозът се осъществява с лек автомобил 8+1. Можем ли да приложим за цялата сделка разпоредбите на чл. 29 от ЗДДС и да обложим сделката с нулева ставка или трябва тази доставка да я разделим на две части, съгл. чл. 21, ал. 4, т. 2: от Банско до границата и от границата до Германия? Ако е наложително разделянето на доставката, спрямо реализирания пробег от Банско до границата и от границата до Германия? Задължително ли е разделянето на пробега на два реда в издадената фактура? Какво ще бъде облагането на сделката спрямо реализирания пробег? В кои колони от СД трябва да се отрази издадената фактура? Необходимо ли е подаване на VIES декларация от българското дружество, тъй като фактурира на германско ДЗЛ? Необходим ли е лиценз за международен превоз на пътници, въпреки че превозът се осъществява с лек автомобил 8+1? Как би се променило данъчното третиране на сделката и облагането, ако дружеството има лиценз за международен превоз на пътници? Дружеството извършва случайни превози.
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Облагане с нулева ставка на превоз на пътници от България до Германия
Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "7 казуса за всеки счетоводител"!
Подобни статии
17Май2022
Третиране на услуги, предоставени към естонска фирма без ДДС номер
от Ели Марова
на 17 Май 2022
18Юни2021
Осчетоводяване на късно предоставени фактури за покупка и продажба на машини от Германия
от Ели Марова
на 18 Юни 2021
16Юни2021
Фактуриране на продажба на употребяван автомобил към ФЛ в Италия
от Елена Илиева
на 16 Юни 2021