Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Грешка във фактура за транспортна услуга

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    ➤ Издадена е фактура в евро за транспортна услуга към чуждестранен контрагент през 02.2022 година, включена е в дневник продажби и във VIES-декларацията. На по-късен етап се открива грешка в изчислената сума в левове на фактурата. Доколокото разбирам, корекцията трябва да бъде с включена с плюс и минус фактура в дневник продажи и във VIES-декларацията. Фактурата, която ще е с правилната стойност, с каква дата трябва да бъде включена в дневник продажби и във VIES - с датата на издавне от 02.2022 или с дата от периода, в който се прави корекцията? Необходимо ли е да се уведомява НАП за техническата грешка и има ли санкции или проверки за подобен род грешки?

    Отговор:
    Съгласно чл. 116, ал. 1 от ЗДДС поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови. Ако грешката в данъчната основа в левове е допусната в самата фактура тя следва да бъде анулирана и да бъде издадена нова с вярната сума. Новата фактура се издава с датата, на която е извършена корекцията. В периода, в който е издадена новата фактура в дневника за продажбите се включва анулираната фактура със знак минус и с датата, на която е издадена (в случая м. февруари 2022 г.) и новата фактура с датата, на която е издадена, т.е. периодът, в който грешката е коригирана.

    Ако фактурата е вярна, но сумата е посочена грешно в дневника за покупките грешката се коригира по реда на чл. 126, ал. 3, т. 2 от ЗДДС и следва писмено да се уведоми НАП, която предприема действия за промяна на задължението за съответния данъчен период.

    На основание чл. 115, ал. 10 от ППЗДДС корекции на грешки във VIES декларацията се извършват само по реда на чл. 126, ал. 2, ал. 3, т. 1, т.е. необходимите корекции се извършват в данъчния период, през който грешката е установена, като не е предвидени изискване за уведомяване на НАП.

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x