Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Фактуриране на разходи във връзка с отказани изделия

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    ➤ Българско дружество, регистрирано по ДДС, разработва за свой партньор, базиран в САЩ, текстилни мостри за колекция. В процеса на мостриране част от изделията са отказани и разходите за разработка и неизползваните материали следва да бъдат фактурирани на клиента. Остатъчните материалите няма да бъдат изпращани към клиента. По какъв член съгласно ЗДДС следва да бъдат издадени фактурите, съответно за разработката на самите изделия на база общо основание за услуга и за разходи за неизползваните материали, които ще останат при нас? Важна подробност е, че крайните цени с клиента са предварително договорени и не биха могли да търпят промяна. Възможно ли е при тези 2 хипотези да се позовем на чл. 86, ал. 3 във връзка с чл. 21, ал. 2 от ЗДДС или на друг член, който регламентира този тип услуги към трети стани?

    Отговор:
    В случая явно става въпрос за някакъв вид обезщетително плащане (неустойка) за несъстояла се доставка. Съгласно чл. 26, ал. 2 от ЗДДС не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на неустойки и лихви с обезщетителен характер. Съгласно чл. 84 от ППЗДДС за документирането на неустойките и лихвите с обезщетителен характер не се издава данъчен документ, а същите се документират с издаване на документ, удостоверяващ плащането им.

    В случая явно не е налице доставка по смисъла на ЗДДС – нито на стока, нито на услуга и съответно няма и дължимост на данък. За плащането на неустойката не се издава фактура, а всякакъв друг документ, който да удостовери плащането й.

    С уважение:


    Нормативна рамка

    ЗДДС

    ППЗДДС

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x