Заприхождаване на имот и осчетоводяване на разходи за довършителни дейности
Отговор, предоставен от
Алиция Профирова
Алиция Профирова
на 22 Февр 2019
Въпрос: На 26.06.2017 г. дружеството ни възложител сключва Договор за строителство с друго дружество Главен изпълнител за изграждане на Логистичен център с офиси. Ще се отдава изцяло под наем. На 22.01.2019 г. получихме Протокол за установяване годността за ползване на строежа Образец 16, а на 28.01.2019 г.- Разрешение за ползване. На 31.01.2019 г. главният изпълнител ни фактурира последния Акт 19. От 02.01.2019 г. има наематели.
1. На коя дата да заприходя имота в счетоводството? Ако датата е преди последния Акт 19 31.01.2019 г., сумата по въпросния Акт 19 как да я отразя?
2. През месец февруари продължават дребни довършителни дейности. Сумите на разход ли да ги отразя?
3. Изброените по-долу разходи да включа ли в себестойността на сградата:
- Ел.енергия и вода;
- Застраховка СМР;
- Наем съседен имот за разполагане строителни материали;
- Дизелов генератор;
- Асансьор;
- Охранителна техника;
- Обзавеждане бюра и шкафове. Бюрата на стойност над 700,00 лева, като отделен актив ли да ги заприходя?
- Врати повечето все още не са доставени и съответно не са фактурирани;
- Мебели и ел.уреди кухня?
1. На коя дата да заприходя имота в счетоводството? Ако датата е преди последния Акт 19 31.01.2019 г., сумата по въпросния Акт 19 как да я отразя?
2. През месец февруари продължават дребни довършителни дейности. Сумите на разход ли да ги отразя?
3. Изброените по-долу разходи да включа ли в себестойността на сградата:
- Ел.енергия и вода;
- Застраховка СМР;
- Наем съседен имот за разполагане строителни материали;
- Дизелов генератор;
- Асансьор;
- Охранителна техника;
- Обзавеждане бюра и шкафове. Бюрата на стойност над 700,00 лева, като отделен актив ли да ги заприходя?
- Врати повечето все още не са доставени и съответно не са фактурирани;
- Мебели и ел.уреди кухня?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Заприхождаване на имот и осчетоводяване на разходи за довършителни дейности
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!
Подобни статии от категория ДМА
15Март2024
Капитализиране и отчитане на разходи във връзка с материали за тестване на машина
от проф. д-р Стоян Дурин
на 15 Март 2024
14Март2024
Третиране на разход за изготвяне на интериорен проект във връзка с офис
от Елена Илиева
на 14 Март 2024
11Март2024
Отчитане на разходи, свързани с тестване на производствена машина преди нейното закупуване
от проф. д-р Стоян Дурин
на 11 Март 2024
02Ноем2023
Отнасяне на разходи за нотариална такса и вписване на ипотека в себестойност на ДМА производствена площадка
от Елена Илиева
на 02 Ноем 2023
25Окт2023
Завеждане на придобити ДМА при неудачно предаване на счетоводна документация
от Христо Досев
на 25 Окт 2023