Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Заприхождаване на имот и осчетоводяване на разходи за довършителни дейности

Алиция Профирова Отговор, предоставен от
Алиция Профирова
на 22 Февр 2019Съгласно действащото законодателство!
Въпрос: На 26.06.2017 г. дружеството ни възложител сключва Договор за строителство с друго дружество Главен изпълнител за изграждане на Логистичен център с офиси. Ще се отдава изцяло под наем. На 22.01.2019 г. получихме Протокол за установяване годността за ползване на строежа Образец 16, а на 28.01.2019 г.- Разрешение за ползване. На 31.01.2019 г. главният изпълнител ни фактурира последния Акт 19. От 02.01.2019 г. има наематели.

1. На коя дата да заприходя имота в счетоводството? Ако датата е преди последния Акт 19 31.01.2019 г., сумата по въпросния Акт 19 как да я отразя?

2. През месец февруари продължават дребни довършителни дейности. Сумите на разход ли да ги отразя?

3. Изброените по-долу разходи да включа ли в себестойността на сградата:

- Ел.енергия и вода;

- Застраховка СМР;

- Наем съседен имот за разполагане строителни материали;

- Дизелов генератор;

- Асансьор;

- Охранителна техника;

- Обзавеждане бюра и шкафове. Бюрата на стойност над 700,00 лева, като отделен актив ли да ги заприходя?

- Врати повечето все още не са доставени и съответно не са фактурирани;

- Мебели и ел.уреди кухня?

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Заприхождаване на имот и осчетоводяване на разходи за довършителни дейности

Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Счетоводители питат, експерти отговарят: 12 най-четени реални казуса

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводители питат, експерти отговарят: 12 най-четени реални казуса"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x