Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Заприхождаване на имот и осчетоводяване на разходи за довършителни дейности

    Алиция Профирова Отговор, предоставен от
    Алиция Профирова
    на 22 Февр 2019
    Въпрос: На 26.06.2017 г. дружеството ни възложител сключва Договор за строителство с друго дружество Главен изпълнител за изграждане на Логистичен център с офиси. Ще се отдава изцяло под наем. На 22.01.2019 г. получихме Протокол за установяване годността за ползване на строежа Образец 16, а на 28.01.2019 г.- Разрешение за ползване. На 31.01.2019 г. главният изпълнител ни фактурира последния Акт 19. От 02.01.2019 г. има наематели.
    1. На коя дата да заприходя имота в счетоводството? Ако датата е преди последния Акт 19 31.01.2019 г., сумата по въпросния Акт 19 как да я отразя?
    2. През месец февруари продължават дребни довършителни дейности. Сумите на разход ли да ги отразя?
    3. Изброените по-долу разходи да включа ли в себестойността на сградата:
    - Ел.енергия и вода;
    - Застраховка СМР;
    - Наем съседен имот за разполагане строителни материали;
    - Дизелов генератор;
    - Асансьор;
    - Охранителна техника;
    - Обзавеждане бюра и шкафове. Бюрата на стойност над 700,00 лева, като отделен актив ли да ги заприходя?
    - Врати повечето все още не са доставени и съответно не са фактурирани;
    - Мебели и ел.уреди кухня?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Заприхождаване на имот и осчетоводяване на разходи за довършителни дейности

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x