Връщане на клиент на актив, пратен у нас от Хонг Конг за временно ползване

Елена Илиева
на 21 Окт 2021
Въпрос:
Ние сме ИТ компания - доставчик на софтуерни решения до всички наши клиенти в различните ни локации по света. Служителите ни от България работят за Цюлке локациите ни и съответно за клиенти от Швейцария, Германия, Сингапур, Хонг Конг и още. Понякога клиентите имат изисквания към служителите - а именно те да използват техен лаптоп, със съответни спецификации и т.н. За това и получихме пратка от нашия Цюлке офис в Хонг Конг - лаптоп, който е собственост на клиент, с когото работим, и в България за съответен наш служител. На митница беше упоменато от наша страна, че техниката е само за временно ползване, но впоследствие се оказа, че е направен перманентен внос и лаптопът бива включен като актив към нашата собственост от счетоводителя ни. Също така е платен и ДДС при вноса - освен тази сума, не сме платили нищо друго за "придобиването" на лаптопа, тъй като това не е било предвидено първоначално, а целта на вноса е временно ползване за няколко месеца. Към момента вече нямаме нужда от лаптопа и трябва да го върнем към страната изпращач Хонг Конг (Цюлке). Можем ли да издадем проформа фактура за целта на износа със съответната стойност, в която фактура фигурира и текста, че "доставката е освободена от плащане" / "free of charge"? Или е необходимо да бъде издадена оригинална фактура във връзка с това, че локалният ни счетоводител е придобил актива и сега е необходимо да се отпише? Също така, ако издадем фактура оригинал, би ли представлявало нарушение или грешно разбрано тълкуване, фигурирането на същия текст "доставката е освободена от плащане"/ "free of charge"? Имаме ли друг вариант за "корекция" на придобития актив - например да издадем решение от работодателя, където да дефинираме нуждата от направения внос и желанието ни да не го включваме в активите си (собственост на клиент/ на друга Цюлке локация само за временно ползване)?
Ние сме ИТ компания - доставчик на софтуерни решения до всички наши клиенти в различните ни локации по света. Служителите ни от България работят за Цюлке локациите ни и съответно за клиенти от Швейцария, Германия, Сингапур, Хонг Конг и още. Понякога клиентите имат изисквания към служителите - а именно те да използват техен лаптоп, със съответни спецификации и т.н. За това и получихме пратка от нашия Цюлке офис в Хонг Конг - лаптоп, който е собственост на клиент, с когото работим, и в България за съответен наш служител. На митница беше упоменато от наша страна, че техниката е само за временно ползване, но впоследствие се оказа, че е направен перманентен внос и лаптопът бива включен като актив към нашата собственост от счетоводителя ни. Също така е платен и ДДС при вноса - освен тази сума, не сме платили нищо друго за "придобиването" на лаптопа, тъй като това не е било предвидено първоначално, а целта на вноса е временно ползване за няколко месеца. Към момента вече нямаме нужда от лаптопа и трябва да го върнем към страната изпращач Хонг Конг (Цюлке). Можем ли да издадем проформа фактура за целта на износа със съответната стойност, в която фактура фигурира и текста, че "доставката е освободена от плащане" / "free of charge"? Или е необходимо да бъде издадена оригинална фактура във връзка с това, че локалният ни счетоводител е придобил актива и сега е необходимо да се отпише? Също така, ако издадем фактура оригинал, би ли представлявало нарушение или грешно разбрано тълкуване, фигурирането на същия текст "доставката е освободена от плащане"/ "free of charge"? Имаме ли друг вариант за "корекция" на придобития актив - например да издадем решение от работодателя, където да дефинираме нуждата от направения внос и желанието ни да не го включваме в активите си (собственост на клиент/ на друга Цюлке локация само за временно ползване)?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Връщане на клиент на актив, пратен у нас от Хонг Конг за временно ползване
Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "7 казуса за всеки счетоводител"!
Подобни статии
17Юни2022
Документи за признаване на ДДС при получаване на стока от Канада
от Ели Марова
на 17 Юни 2022
07Юни2022
Отразяване на митническа декларация за покупка на лаптопи от САЩ
от Елена Илиева
на 07 Юни 2022
03Юни2022
Транзитна сделка по продажба на стоки, доставени от Турция в Испания
от Ели Марова
на 03 Юни 2022
09Февр2022
Вписване на фирма изпращач в ЧМР при закупуване на стока извън ЕС
от Елена Илиева
на 09 Февр 2022