Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Включване в дневниците по ДДС на фактури от Фейсбук

    Ели Марова Отговор, предоставен от
    Ели Марова
    Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
    Въпрос:
    ➤ Фирма, регистрирана по ЗДДС, представя в счетоводството фактури от Фейсбук за реклама, издадени и платени през месеците 03.2022 г., 06.2022 г., 08.2022 г.. Трябва ли отново да се включат в двата дневника или само в дневник продажби или изобщо да не се включват?

    Отговор:
    При получаване на услуги от чуждестранни доставчици, следва да се определи мястото на изпълнение на доставките и съответно от кого е изискуем данъкът.

    Мястото на изпълнение на рекламните услуги, получени от данъчно задължено лице, се определя по реда на чл 21 ал 2 от ЗДДС и е там, където получателят е установил своята независима икономическа дейност. Това означава, че мястото на изпълнение на рекламните услуги е в България.

    Чл. 82, ал. 2, т. 3 от закона определя, че когато доставчикът е данъчно задължено лице, неустановено в страната, доставката е с място на изпълнение в страната и е облагаема, тогава данъкът е изискуем от получателя на услугата. В този случай българското дружество следва да си самоначисли данъка с протокол по чл 117 и да го отрази в дневниците.

    Чуждестранните фактури не са данъчни документи, издадени по реда на ЗДДС, затова не е необходимо да се отразяват в дневника за покупки.

    Протоколът по чл. 117 следва да се отрази задължително в дневника за продажби и в дневника за покупки, ако такъв се изготвя, според вида на регистрацията по ЗДДС. 

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x