Третиране на разходи по обзавеждане на помещения, които се ползват като обучителен център за служители
Отговор, предоставен от
Христо Досев
Христо Досев
на 12 Апр 2024
Въпрос:
Дружеството има сключен договор за наем на помещения в сграда, които използваме като обучителен център за целите на дейността на служителите на дружеството. Срокът на договора за наем е 3 год. при месечен наем от 4 хил. лева. В наетите помещения са извършени дейности, свързани с освежаване – грундиране и боядисване на стени. Освен тях има изграждане на въздуховодна система - доставка и монтаж на тръби и инсталация на компресор (за целите на обучението), изграждане на преградни стени и поставяне на алуминиеви врати. Има направени и дейности по ремонт на пода – поставяне на саморазливна замазка. Общата стойност на направените разходи е 15 хил. лв. Договорните взаимоотношения не предвиждат направените разходи да бъдат за сметка на наема, т.е. дружеството ни поема всички направени разходи за своя сметка. Дружеството ни прилага международните счетоводни стандарти, а приетият праг на същественост е 700 лв.
1. Как да третираме извършените разходи в данъчен и в счетоводен аспект? Кои следва да заведем като активи, и за какъв срок, в данъчния и в счетоводния амортизационен план?
2. Какво ще е данъчното и счетоводно третиране на заведените активи:
a) Когато договорът ни за наем изтече след 3 години?
b) Ако се прекрати предсрочно след втората година?
c) Ако дружеството реши да го удължи за допълнителни 2 години (срокът да стане 3+2 години)? Решението за удължаване ще вземем след изтичане на първата година от първоначалното сключване на договора.
1. Как да третираме извършените разходи в данъчен и в счетоводен аспект? Кои следва да заведем като активи, и за какъв срок, в данъчния и в счетоводния амортизационен план?
2. Какво ще е данъчното и счетоводно третиране на заведените активи:
a) Когато договорът ни за наем изтече след 3 години?
b) Ако се прекрати предсрочно след втората година?
c) Ако дружеството реши да го удължи за допълнителни 2 години (срокът да стане 3+2 години)? Решението за удължаване ще вземем след изтичане на първата година от първоначалното сключване на договора.
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Третиране на разходи по обзавеждане на помещения, които се ползват като обучителен център за служители
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!
Подобни статии от категория Активи
25Юли2024
Осчетоводяване на покупка на черна техника без връзка с дейността
от Мария Страшилова
на 25 Юли 2024
01Юли2024
Признаване за разход на натрупана сума във връзка с изграждан, но невъведен в експлоатация нематериален актив
от Елена Илиева
на 01 Юли 2024
13Февр2024
Определяне на преносим хард диск като дълготраен актив
от Трендафил Василев
на 13 Февр 2024
12Февр2024
Отчитане при преотдаване под наем на чужди активи
от Мария Страшилова
на 12 Февр 2024