Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Продажба на стоки през онлайн магазин с пощенски паричен превод

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    Българско ЕООД е започнало да извършва продажби на стоки през онлайн магазин. Имат сключен договор с дружество за поддръжка на сайта. Имат сключен договор със Спиди за изпращане на стоките с пощенски паричен превод. Парите от продадените стоки постъпват в банковата сметка на дружеството от сметка на Спиди. Дружеството няма касов апарат. Поради това, че към настоящия момент това е било единственият начин на разплащане – магазинът не е регистриран в НАП. От скоро, в сайта си освен „Плащане при доставка“, предлагат на своите клиенти и опцията „плащане с карта“. За целта използват „Stripe“. Вече имат получени плащания и от местно и от чуждестранно физическо лице чрез платформата.
    1. След като имат получено плащане от чуждестранно ФЛ и най – вероятно това няма да е единичен случай – възниква ли основание за задължителна регистрация по ЗДДС? Ако да - може ли регистрацията да е доброволна, а не по чл. 97а ЗДДС?
    2. Каква месечна информация трябва да се получава от платформата Stripe – банкови извлечения, инвойс за комисионна за ползваната услуга? Какви са нашите задължения, ако в профила на дружеството в платформата липсва такава информация – нито има разчет на получените плащания, нито пък информация за издадени към дружеството документи? В банковата сметка като основание на получения от Stripe превод няма други разяснения – просто една сума.
    3. Ако вместо Stripe използват друг вируален ПОС терминал - на обслужващата ги банкова единица българска банка – и продължат да получават плащания от чуждестранни лица – възниква ли основание за регистрация по ЗДДС? И най – вероятно банката също ще удържа някаква комисионна за услугата и предполагам, също би следвало да им издава фактура?
    4. Тъй като продължават да нямат касов апарат и съответно не се издават касови бонове, нито хартиени, нито електронни, то следва ли да се подава информация чрез одиторски файл? В този одиторски файл само данните от постъпилите чрез виртуалния ПОС плащания ли се попълват или и тези от пощенските парични преводи?
    5. Ако започнат да издават електронни документи с реквизити по чл. 52о от Н-18, то задължението за одиторски файл отпада ли?
    6. Ако продажбите им към чуждестранните ФЛ станат преобладаващи – над 10000 евро – предполагам, това ще доведе до задължение за регистрация по OSS. Ако някой от по-горните въпроси не води до задължителна регистрация по ЗДДС, то ако надвишат 10–те хил. евро и задължително трябва да се регистрират по OSS – то тогава ще възникне ли задължение за регистрация по ЗДДС?
    7. Трябва ли постъпленията от Stripe, когато са от чуждестранни ФЛ, да се декларират в БНБ? Или понеже платформата е чуждестранна се декларират всички постъпления там – без значение местно или чуждестранно ФЛ? Ако сменят Stripe с виртуален ПОС терминал на обслужващата ги банка – трябва ли да декларират постъпилите от чуждестранни ФЛ плащания в БНБ?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Продажба на стоки през онлайн магазин с пощенски паричен превод

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x