Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Продажба на стелажи, погрешно заведени като 1 общ актив

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    на 11 Юли 2023
    Въпрос:
    Фирмаа се занимава с търговия с храна и аксесоари за домашни любимци. През 2022 г. са закупени стелажи съгласно приложената фактура на обща стойност 10320 лв. без ДДС. Стелажите са заведени по сметка 208 Търговско и офис обзавеждане Прилагам САП за справка. Оказва се, че стелажите са няколко на брой, а ние счетоводно сме ги завели като 1 бр. стелаж. Възниква следната ситуация в момента: Фирмата ни иска да ги продаде на други две фирми на всяка по 3000 лв. без ДДС. Как следва да процедираме счетоводно при отписване на актива от амортизационния план? Ще имаме 2 отделни продажби и 1 общ актив? За да не се стига до подобни ситуации в бъдеще, тъй като ще се налага да се купува подобен тип оборудване стелажи и фактурите се описват от доставчиците по отделни елементи, както е и в приложената фактура - как най-правилно да определяме този стелаж, на колко отделни актива може да се отдели, за да се заприходи в САП коректно и в случай на бъдещи продажби, да се отдели коректно от състава на активите?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Продажба на стелажи, погрешно заведени като 1 общ актив

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x