Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Отразяване на разваляне на сделка с контрагент от ЕС, за която е издадена фактура

    Ели Марова Отговор, предоставен от
    Ели Марова
    Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
    Въпрос:
    ➤ Българско дружество, регистрирано по ЗДДС, получава по банков път плащане от свой клиент от ЕС за доставка на продукция. За тази сума е издадена фактура и инвойс на датата на плащането, като се е смятало, че българското дружество ще успее да окомплектова и осъществи доставката на заявеното. След няколко дни и в рамките на същия месец се установя, че българското дружество не е в състояние да осъществи доставката поради липса на достатъчно компоненти, като се споразумяват с клиента да му върнат парите отново по банков път и това става в месеца на получаването им от българското дружество. Стоката не пътува в нито една посока. Как би следвало най-правилно да се отрази документално развалянето на сделката и връщането на парите с оглед разпоредбите на ЗДДС? С издаването на кредитно известие, или с анулирането на първоначално издадената фатура?

    Отговор:
    От въпроса се подразбира, че плащането е във връзка с намерението да осъществите ВОД. Съгласно чл. 113, ал. 5 от закона, при ВОД, включително в случаите на авансово плащане, фактурата се издава задължително не по-късно от 15-о число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие по чл. 51, ал. 1. Законът поставя само краен срок за издаване на фактура, включително за авансово плащане за ВОД. Това, че сте издали фактурата при получаване на плащането, не е грешка и фактурата е издадена правилно, а това означава, че нямате основание да я анулирате. Анулират се само погрешно съставени или поправени документи, съгласно чл. 116, ал. 1 от ЗДДС.
     
    Съгласно чл. 115, ал. 1 от закона, при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, доставчикът е длъжен да издаде известие към фактурата. След като сделката се разваля и връщате сумата, следва да издадете кредитно известие към вече издадената фактура.

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x