Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Закупуване на служебен автомобил за превоз на материали - данъчен кредит, разходи

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    Фирма, регистрирана по ДДС, с основна дейност производство закупува лек автомобил с 6+1 места и категория M1, марка Ауди Q7 за 75 хил. евро, втора употреба, изцяло с наличностите си по банковата сметка. Автомобилът ще се използва само за превоз на материали/ необемисти, често скъпи. Ще го закупим от Германия и отчетем ВОП.
    1. Имаме ли право на данъчен кредит при закупуването му – 100%?
    2. Необходими ли са някакви допълнителни документи за доказване усвояването на данъчният кредит при закупуването му, например сертификати или нещо друго?
    3. Има ли право за отчитане на разход на всички експлоатационни разходи и необходимо ли е изготвянето на някакви вторични документи - каско, гражданска отговорност, данък, гуми, ремонти, гориво - с пътен лист?
    4. Ще търси ли НАП опция да намалим ДК/ ползване за лични нужди, ще търси ли кой от дружеството ще го управлява, има ли значение от вида на осигуряването на собственика и/или дали има личен автомобил?
    5. В определението за лек автомобил се говори за броя на местата, но и за трайно вградено оборудване. Това кумулативно ли е или важи поотделно? В кои случаи се търси това оборудване и какви документи се изискват за него?
    6. Търси ли се съпоставимост на приходите, печалбата и/или разходите със стойността на автомобила?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Закупуване на служебен автомобил за превоз на материали - данъчен кредит, разходи

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x