Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Закупуване на офис за склад и чл. 45, ал. 3 от ЗДДС

Ели Марова Отговор, предоставен от
Ели Марова
Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
Въпрос:

Фирмата ни е регистрирана по ДДС. Закупуваме офис за склад на стойност около 150 хил. евро без ДДС от друго юридическо лице. Съгласно чл. 45, ал. 3 от ЗДДС имаме освободена доставка - доставката на сгради или на части от тях, които не са нови, доставката на прилежащите към тях терени, както и учредяването и прехвърлянето на други вещни права върху тях. Сградата е от 2009 г,. което означава, че може и да не начилсяват ДДС - така ли е или греша? Знам, че могат и да начислят съгласно ал. 7 от същия член, но нали имат опция да не го правят и може да помолим/ настояваме на тази опция, т.к. офисът ще бъде финансиран с банков кредит, а банкте не поемат ДДС? След закупуването на офиса го завеждаме в сметка Сгради и амортизираме за 25 г., нали така? В стойността на актива се включват и съпътстващите ремонти и подобрения, които са също в сметка Сгради? Възможно ли е ремонтът да е в друга партида, т.к. неговата амортизация ще започне евентуално няколко месеца след тази на самия офис и неговата амортизация също ли тр е 25 г.? Ако ни начислят евентуално ДДС, нали имаме право на него без никакви проблеми и особености и при евентуална продажба след време на този офис ние длъжни ли сме да начисляваме ДДС или можем да се опрем на чл. 45, ал. 3 от ЗДДС и да не начисляваме ДДС?

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Закупуване на офис за склад и чл. 45, ал. 3 от ЗДДС

Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Счетоводна практика - 9 експертни решения на казуси

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводна практика - 9 експертни решения на казуси"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x