Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Третиране на изплащане на маркетингов бонус като рекламна услуга

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    Българска фирма осъществява транзитни сделки за продажба на стоки от Турция към контрагенти от страни членки на ЕС. Доставките на стоките за българската фирма са необлагаеми на основание чл. 86, ал. 3 от ЗДДС. Съгласно търговско споразумение между българската фирма продавач и контрагентите от ЕС (данъчно задължени лица) в края на годината на база годишни обороти, българската фирма дължи маркетинг бонус в размер на 2% от годишния оборот, като съответният контрагент ще ни издаде фактура с основание „Маркетинг бонус за 2022 г.“. Правилно ли е да считаме, че за българската фирма това е получена рекламна услуга от фирма, установена извън страната, и съответно трябва да се самоначисли ДДС с протокол по силата на чл. 117 от ЗДДС? От гледна точка на ЗДДС и ЗКПО има ли ограничения, с които трябва да се съобразим във връзка с ползването на данъчния кредит и разхода за този вид търговски условия?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Третиране на изплащане на маркетингов бонус като рекламна услуга

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x