Счетоводно отчитане и данъчно третиране на разходи за ремонт и незавършено производство в ООД - строителна фирма
Отговор, предоставен от
проф. д-р Стоян Дурин
проф. д-р Стоян Дурин
на 15 Февр 2023
Въпрос:
ДБ ООД е строителна фирма, която извършва основно ремонт и реконструкция на пътища и ВиК. Договорите за строителство продължават повече от един отчетен период. Изработените СМР се актуват с Протокол 19 етап на завършеност (междинни плащания). Разходите за материали, услуги, амортизация, механизация и др. се отчита през група 60 и директно се отнасят в 611 по съответните обекти. Използваме също така сметка 612 спомагателни дейности+611-99 общи. Имам следните въпроси:
1. Има ли методология за разпределяне на всички разходи за общи и спомагателни дейности по обекти? (Какъв е начинът и редът за разпределяне на спомагателните работи?)
2. Как се прави оценка на незавършеното производство по обекти към края на годината?
3. С какви документи се доказва пред НАП за ревизии извършената оценка? Къде се посочва незавършеното производство в ОПР и БС?
4. Как да покажа честна и достоверна информация относно резултата на дружеството?
5. Къде се посочва в ГДД и как се определя данъчната основа за облагане по ЗКПО?
6. В какъв срок след изтичане на отчетната година имам право да начисля приход и разход фактуриран през текущата година отнасящ се за предходната.
7. С какви документи се обосновавам?
1. Има ли методология за разпределяне на всички разходи за общи и спомагателни дейности по обекти? (Какъв е начинът и редът за разпределяне на спомагателните работи?)
2. Как се прави оценка на незавършеното производство по обекти към края на годината?
3. С какви документи се доказва пред НАП за ревизии извършената оценка? Къде се посочва незавършеното производство в ОПР и БС?
4. Как да покажа честна и достоверна информация относно резултата на дружеството?
5. Къде се посочва в ГДД и как се определя данъчната основа за облагане по ЗКПО?
6. В какъв срок след изтичане на отчетната година имам право да начисля приход и разход фактуриран през текущата година отнасящ се за предходната.
7. С какви документи се обосновавам?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Счетоводно отчитане и данъчно третиране на разходи за ремонт и незавършено производство в ООД - строителна фирма
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!
Подобни статии от категория Счетоводно отчитане
02Ян2025
Разпределяне на неразпределена печалба между съдружници при ликвидация на дружество
от Христо Досев
на 02 Ян 2025
06Ян2025
Счетоводно отчитане на приходи в медицински център и на използваните материали за предоставените услуги
от проф. д-р Стоян Дурин
на 06 Ян 2025
20Дек2024
Прилагане на чл. 134 от ТЗ при захранване на фирмена каса с лични средства на собственика
от Мария Страшилова
на 20 Дек 2024
18Дек2024
Завеждане на фотоволтаична централа, предназначена за продажба на ел. енергия
от проф. д-р Стоян Дурин
на 18 Дек 2024
16Дек2024
Третиране на продажби от страна на земеделски производител
от Христо Досев
на 16 Дек 2024
05Дек2024
Счетоводно отразяване на рекапитулация във връзка с промяна в разходи за заплати и осигуровки
от Христо Досев
на 05 Дек 2024