Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Счетоводно отчитане и данъчно третиране на разходи за ремонт и незавършено производство в ООД - строителна фирма

    проф. д-р Стоян Дурин Отговор, предоставен от
    проф. д-р Стоян Дурин
    Въпрос:
    ДБ ООД е строителна фирма, която извършва основно ремонт и реконструкция на пътища и ВиК. Договорите за строителство продължават повече от един отчетен период. Изработените СМР се актуват с Протокол 19 етап на завършеност (междинни плащания). Разходите за материали, услуги, амортизация, механизация и др. се отчита през група 60 и директно се отнасят в 611 по съответните обекти. Използваме също така сметка 612 спомагателни дейности+611-99 общи. Имам следните въпроси:
    1. Има ли методология за разпределяне на всички разходи за общи и спомагателни дейности по обекти? (Какъв е начинът и редът за разпределяне на спомагателните работи?)
    2. Как се прави оценка на незавършеното производство по обекти към края на годината?
    3. С какви документи се доказва пред НАП за ревизии извършената оценка? Къде се посочва незавършеното производство в ОПР и БС?
    4. Как да покажа честна и достоверна информация относно резултата на дружеството?
    5. Къде се посочва в ГДД и как се определя данъчната основа за облагане по ЗКПО?
    6. В какъв срок след изтичане на отчетната година имам право да начисля приход и разход фактуриран през текущата година отнасящ се за предходната.
    7. С какви документи се обосновавам?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Счетоводно отчитане и данъчно третиране на разходи за ремонт и незавършено производство в ООД - строителна фирма

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x