Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Придобиване на апартамент, отдаван под наем, и завеждане като актив

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    Фирмата придоби апартамент (груб строеж) чрез възлагане на строителство. Впоследствие направи разходи по довършването, закупи оборудване, мебели, инвентар... Имотът ще се ползва като инвестиционен. Ще се отчита по цената на придобиване. Затруднението ни е по повод стойността, с която трябва да се заведе в баланса, последващите разходи и кога настъпва задължение за подаване на декларация по чл. 14, ал. 5 от ЗМДТ. В съответствие със СС 40, т. 5.9, в стойността на придобиване включваме всички разходи и покупки, които посочихме по-горе. Но те ще продължават. Постоянно се дообзавежда, с което би следвало, че се подобрява качеството на имота. Платен е аванс за мебели на стойност 4 х. лв., който според б. б не се включва в първоначалната оценка. Реално от 01.10.2022 г. имотът се отдава под наем, издадена е фактура.
    1. Ако заведем актива към 01.10.2022 г. с формираната до този момент стойност, как следва да осчетоводяваме следващите покупки, в т.ч. усвоения аванс, които са от порядъка на нищожни суми за материали до големи такива за обзавеждане? Следва ли, че само консумативи ще минават за разходи?
    2. Как да определим полезния живот на имота?
    3. Длъжни ли сме да подадем декларация по чл. 14, ал. 5 ЗМДТ в двумесечен срок от придобиването и в последствие при увеличаване стойността на имота със закупеното оборудване и инвентар?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Придобиване на апартамент, отдаван под наем, и завеждане като актив

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x