Отразяване на стойност на рекламация във връзка с изделие в система Интрастат
Отговор, предоставен от
Теодоси Георгиев Експерт
Теодоси Георгиев Експерт
на 04 Септ 2023
Въпрос:
Имаме следните въпроси, свързани с подаване на данни в система Интрастат:
1. Български доставчик извършва ВОД на изделие на клиент в Германия. Изпращането на изделието е отразено в Интрастат от доставчика. Клиентът предявява рекламация чрез издаване на инвойс за стойността на направените от него разходи за корекция на изделието. Няма фактическо връщане на изделието от Германия в България. Доставчикът отразява стойността на рекламацията и издадения инвойс с издаване на протокол по чл. 117, в който посочва като основание чл. 82, ал. 2, т. 3 от ЗДДС и го отразява в колони 9, 10, 14 и 15 в дневника за продажби и в колони 10 и 11 в дневника за покупки. Доставчикът не прави корекция в Интрастат декларацията за рекламацията. Коректно ли е това отразяване на рекламацията в ДДС регистрите и системата Интрастат. Ако не е, как е правилно да се постъпи?
2. Български доставчик извършва ВОД на изделие на клиент в Германия. Клиентът прави рекламация, като връща изделието от Германия на доставчика в България. Клиентът не издава инвойс за върнатото изделие. Изделието е придружено с ЧМР и документ за връщане на стоката. Изделието се връща с договорката да се коригират несъответствията и да се върне на германския клиент. Разходите за корекция на изделието и транспорта са изцяло за сметка на доставчика. Какви са задълженията на българския доставчик? Следва ли той да издаде кредитно известие за стойността на върнатото изделие, при положение че след обработката на изделието, то ще бъде върнато на германския клиент? Как следва това да се отрази в дневниците по ЗДДС? Какво следва да е отразяването от доставчика на движението на изделието в Интрастат – връщането от клиента и последващото изпращане от доставчика? Ако няма нужда от издаване на кредитно известие, какви стойности следва да се посочат в Интрастат?
1. Български доставчик извършва ВОД на изделие на клиент в Германия. Изпращането на изделието е отразено в Интрастат от доставчика. Клиентът предявява рекламация чрез издаване на инвойс за стойността на направените от него разходи за корекция на изделието. Няма фактическо връщане на изделието от Германия в България. Доставчикът отразява стойността на рекламацията и издадения инвойс с издаване на протокол по чл. 117, в който посочва като основание чл. 82, ал. 2, т. 3 от ЗДДС и го отразява в колони 9, 10, 14 и 15 в дневника за продажби и в колони 10 и 11 в дневника за покупки. Доставчикът не прави корекция в Интрастат декларацията за рекламацията. Коректно ли е това отразяване на рекламацията в ДДС регистрите и системата Интрастат. Ако не е, как е правилно да се постъпи?
2. Български доставчик извършва ВОД на изделие на клиент в Германия. Клиентът прави рекламация, като връща изделието от Германия на доставчика в България. Клиентът не издава инвойс за върнатото изделие. Изделието е придружено с ЧМР и документ за връщане на стоката. Изделието се връща с договорката да се коригират несъответствията и да се върне на германския клиент. Разходите за корекция на изделието и транспорта са изцяло за сметка на доставчика. Какви са задълженията на българския доставчик? Следва ли той да издаде кредитно известие за стойността на върнатото изделие, при положение че след обработката на изделието, то ще бъде върнато на германския клиент? Как следва това да се отрази в дневниците по ЗДДС? Какво следва да е отразяването от доставчика на движението на изделието в Интрастат – връщането от клиента и последващото изпращане от доставчика? Ако няма нужда от издаване на кредитно известие, какви стойности следва да се посочат в Интрастат?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Отразяване на стойност на рекламация във връзка с изделие в система Интрастат
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!