Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Доставящите платежни услуги водят регистър на трансграничните плащания

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Доставящите платежни услуги (например банки, дружества за електронни пари, платежни институции и пр.), имат задължение да подават в Приходната агенция информация за обработените от тях трансгранични плащания, за което е нужно да водят електронен регистър. Това е предвидено в измененията на ЗДДС, обнародвани в бр. 102 от 23 декември 2022 г. на Държавен вестник и влизащи в сила от 1 януари догодина.  
     
    С тези нови правила за събиране и отчитане на данните за трансгранични плащания, имащи връзка с онлайн търговия и въвеждане на някои изисквания за доставчиците на платежни услуги, се цели противодействие на измамите с ДДС при електронните продажби и идентифициране на продаващите в интернет. 
     
    Доставящите платежни услуги следва да вписват в регистъра данни за лицата, получили 25 или повече трансгранични плащания за 3-месечие, като данните включват такива за местонахождението и името на получателя на плащането, ДДС или друг данъчен номер, дата, час, сумаа и валута на трансграничното плащане и др. Приходната агенция ще събира и обобщава данни за паричния поток и от доставчиците на платежни услуги, които обслужват платци при разплащания към получатели в трета държава.
     
    Данните ще бъдат отчитани на всеки 3 месеца, като информация за тях ще бъде подавана към НАП в месеца, който следва 3-месечието, за което се отнасят. Първото отчитане е за периода от месец януари до месец март 2024 г. и трябва да се направи в периода от 1 до 30 април.   
     
    Обобщените данни от регистъра, подадени в Приходната агенция, ще се пращат към Централната електронна система с информация за плащанията, където ще се обработват и съхраняват на ниво ЕК.
     
    източник: nra.bg
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x