Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Затруднение и за граждани, и за фирми ще представляват електронните данъчни декларации

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Рекламираното като облекчение задължение за подаване на данъчните декларации единствено електронно всъщност ще затрудни много от гражданите и немалко от фирмите. Една огромна част от данъчните декларации все още се подават на хартия. 

    През тази година са подадени около 607 500 декларации за личните доходи, а по интернет с ПИК или електронен подпис са внесени съответно 83 706 и 97 896. Останалите повече от 425 000 декларации са подадени на хартия, сочи справка на НАП. 
     
    Лицата и организациите, предпочитащи да общуват с данъчните онлайн, се намират в София. На хартиен носител разчитат и голяма част от фирмите от фирмите, най-вече по-малките. Бизнесът вече отправи своята критика, че се отнема възможността за избиране как да се декларират доходите. 
     
    "Бизнесът няма да успее да изпълни изискването за онлайн подаване на декларации от догодина", посочи Елеонора Негулова, председател на Националното сдружение на малките фирми. 

    По нейно мнение по-дребните предприятия ще имат необходимост от половин до една година преходен период, с оглед да се подготвят. 


    "Примерно самонаети или земеделски производители, или фамилни бизнеси, които не са във високите технологии, трудно ползват електронните услуги. Да не говорим, че технологичната обезпеченост с различни компютри, софтуер и т.н. е проблем за малкия бизнес", посочи Негулова по БНР. 

    Задължителното подаване на декларациите в електронен вид е едно от основните изменения в пакета с данъчно законодателство за следващата. То върви ръка за ръка с отпадане на съществувалите към момента данъчни облекчения, в случай че се ползват електронни канали.
    Министерството на финансите дава известна отсрочка, но единствено за физическите лица. Те ще имат задължение да подават декларации единствено по електронен път след 1 януари 2018 г., т.е. за доходите, които са придобити през 2017 г. Съответно тогава ще отпадне настоящото облекчение за онлайн подаване на декларацията - 5 на сто от данъка за довнасяне. 
    За фирмите обаче хартията ще отпадне още от догодина. Данните на НАП сочат, че през тази година от 504 002 декларации за дължим корпоративен данък онлайн са били подадени 333 629. При фирмите също бе налице данъчно облекчение за подаване по електронен път, което ще отпадне.

    В мотивите на МФ се подчертава, че с промяната ще бъдат спестени разходи по отпечатване на декларациите. Онлайн подаването понижава и възможността за грешки, тъй като при попълването компютърът веднага подава сигнал, в случай че нещо не е наред. 
     
    Самото подаване на електронната декларация няма да бъде трудно - нужен е само ПИК - персонален идентификационен код, който НАП издава безплатно и бързо, уверени са в МФ.

    източник: pariteni.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x