Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Независимият одит за малките фирми у нас се запазва

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Независимо от препоръката на Европейския съюз държавите да облекчат възможно най-много административната тежест върху малкия и средния бизнес, България не е посмяла да премахне напълно задължителния независим финансов одит за малките предприятия. Част от представителите на малкия бузнес у нас и занапред ще подлежат на задължителен финансов одит, въпреки че директива на ЕС позволява това изискване да бъде премахнато. Липсват разчети колко фирми засяга запазването на по-строг регламент и колко ще им струва.
     
    Това се изясни при дебатите по внесения от Министерския съвет изцяло нов законопроект за счетоводството, който бе гласуван на първо четене в бюджетната комисия. Законът се изменя основно именно заради нови европейски директиви в сферата на счетоводството.
     
    Според действащите в момента правила Европа счита за малки всички фирми, ненадхвърлящи 2 от 3 прага – за нетен оборот от 8 млн. евро, обща сума на баланса от 4 млн. евро и среден брой на служителите през съответната година  от 50 души. Държавите членки на Европейския съюз имат право да освободят тези фирми от задължителния независим одит на годишния финансов отчет, тъй като се приема, че при тях това е възможно да представлява значителна административна тежест.
     
    Нашата страна е била против тези текстове при обсъждането на директивата и е предпочела да не премахва независимия финансов одит при част от малките фирми. Той ще бъде прилаган само за фирми с балансова стойност на активите над 2 млн. лв., нетни приходи от продажби над 4 млн. лв. и средна численост на персонала 50 души, пише в. „Сега“. 
     
    Причината Министерството на финансите да настоява за поделяне на малките фирми на 2 групи и да за запазване на задължителният независим одит е структурата на икономиката в страната ни. „Анализите показаха, че едва 100 фирми, обслужвани от „Големи данъкоплатци“ в НАП, отговарят на критериите за средни и големи фирми и биха подлежали на независим финансов одит. За всички останали този контрол следваше да се премахне“, обясни Людмила Петкова, началник дирекция „Данъчна политика“ в министерството. На същата позиция като България при обсъждането на директивата са били и други членки на ЕС, сред които Унгария, Чехия и Словакия.
     
    Не е налице оценка каква административна тежест остава в сила за тези фирми. Пазарът на одиторски услуги в България възлиза на десетки милиони левове. Все пак новите правила дават известно облекчение, тъй като понастоящем прагът за извършване на задължителен независим одит е още по-нисък. Изискването е в сила за всички фирми, надвишаващи 2 от 3 прага – за стойност на активите до 1.5 млн. лв., за приходи от продажби от 2.5 млн. лв. и средна численост на персонала 50 души.

    източник: economic.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x