Еднодневна винетка няма да има
Отговор, предоставен от
PortalSchetovodstvo.bg
PortalSchetovodstvo.bg
18 Ян 2016
Еднодневна винетка, каквато предложи омбудсманът Мая манолова, няма да има, посочи пред "Дарик" министърът на регионалното развитие лиляна Павлова. Тя акцентира върху факта, че никъде в ЕС няма подобна практика.
Сред причините тя подчерта и това, че разходите за отпечатване са по-високи от приходите.
Министърът даде препоръка общественият защитник да не въвежда хората в заблуждение. Към момента винетката е ценна книга, която следва да бъде залепена на колата, с оглед органите на реда да могат да упражняват контрол, припомни тя.
"Това, което тя (Манолова) каза, може би недоразбрала от системата, но ние ще и го разясним и заедно ще намерим най-доброто решение, е, че ние вече сме взели решение, променихме закона за въвеждането на електронни винетки и тол система", коментира Павлова по повод предложението на Мая Манолова таксата да се заплаща с есемес.
Най-късно след 2 години ще бъде въведена електронна винетка за автомобилите, а големите камиони ще заплащат за изминат път с тол такса, като това ще може да става чрез есемес или онлайн.
С въвеждането на електронната винетка годишният стикер вече няма да важи за период от 1 календарна година, а за период от 12 месеца, се изясни от думите на регионалния министър.
След радиоинтервюто пресцентърът на министерството на регионалното развитие в съобщение напомни, че проектът "Винетна система в Република България" е изготвен със съдействието на водещи европейски консултанти на база договореностите на България с ЕК, поети в хода на преговорите за присъединяване към ЕС. С ЕК са били съгласувани размерът на таксите и валидността на стикерите.
Годишните средствата, генерирани от винетните такси, са изключително недостатъчни, като дефицитът им е повече от 600 млн. лв., за да бъде поддържана републиканската пътна мрежа в норми за използване, отбелязва министерството.
Становището на ведомството е, че плащането на винетните такси посредством SMS услуга не може да се осъществи, защото съгласно Закона за пътищата и Закона за движение по пътищата при заплащане на винетната такса се издава ценна книга, наименувана "винетка". Тя удостоверява правото на използване на републиканските пътища чрез еднократно залепване в долния десен ъгъл на вътрешната страна на предното стъкло на пътното превозно средство. Този ценен документ е предпазен от фалшифициране със защитни знаци. Поради това винетният стикер не може да бъде се получи чрез SMS, мобилен оператор или по пощата и съответно да се контролира от служителите на МВР.
Държавите, където е въведена винетна система, нямат въведени дневни винетни такси за леки автомобили не само поради високите разходи за производство и дистрибуция, които ще бъдат по-високи от приходите, но и понеже това би отразило негативно върху контрола, а така и върху устойчивостта на цялата винетна система. Като се въведе тол-система, винетката ще стане електронна. А съобразно с практиката в другите държави, тя ще бъде седмична, месечна и годишна, посочват от ведомството.
източник: dnevnik.bg
източник: dnevnik.bg
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!
Подобни статии от категория Транспортни услуги
30Септ2016
850 лв. на година остава данъкът за софийските таксита
от PortalSchetovodstvo.bg
30 Септ 2016
21Септ2016
Таксиметровите превозвачи с протест срещу данъка от 850 лв. в София
от PortalSchetovodstvo.bg
21 Септ 2016
17Септ2016
Увеличение на данъка за такситата през 2017 г. не се очаква
от PortalSchetovodstvo.bg
17 Септ 2016
20Апр2016
Годишно такситата укриват данъци в размер на 100 млн. лв.
от PortalSchetovodstvo.bg
20 Апр 2016