Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Закупуване на офис за склад и чл. 45, ал. 3 от ЗДДС

    Ели Марова Отговор, предоставен от
    Ели Марова
    Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
    Въпрос:
    Фирмата ни е регистрирана по ДДС. Закупуваме офис за склад на стойност около 150 хил. евро без ДДС от друго юридическо лице. Съгласно чл. 45, ал. 3 от ЗДДС имаме освободена доставка - доставката на сгради или на части от тях, които не са нови, доставката на прилежащите към тях терени, както и учредяването и прехвърлянето на други вещни права върху тях. Сградата е от 2009 г,. което означава, че може и да не начилсяват ДДС - така ли е или греша? Знам, че могат и да начислят съгласно ал. 7 от същия член, но нали имат опция да не го правят и може да помолим/ настояваме на тази опция, т.к. офисът ще бъде финансиран с банков кредит, а банкте не поемат ДДС? След закупуването на офиса го завеждаме в сметка Сгради и амортизираме за 25 г., нали така? В стойността на актива се включват и съпътстващите ремонти и подобрения, които са също в сметка Сгради? Възможно ли е ремонтът да е в друга партида, т.к. неговата амортизация ще започне евентуално няколко месеца след тази на самия офис и неговата амортизация също ли тр е 25 г.? Ако ни начислят евентуално ДДС, нали имаме право на него без никакви проблеми и особености и при евентуална продажба след време на този офис ние длъжни ли сме да начисляваме ДДС или можем да се опрем на чл. 45, ал. 3 от ЗДДС и да не начисляваме ДДС?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Закупуване на офис за склад и чл. 45, ал. 3 от ЗДДС

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x