Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • ВОП на стока и действия при установена негодност на стоката

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    Въпрос:
    Обслужваме фирма, която предстои да придобие стока - банани от ЕС. Клиентът и доставчикът са регистрирани по ЗДДС. Фирмата доставчик е сключила договор за доставка на стока на пристанище в гр. Бургас. В договора има изрично условие да се преведат авансови суми в евро за десет доставки, като авансите се превеждат по бакнова сметка до доставчика в ЕС. За преведените аванси получаваме фактури за всеки превод от нас до доставчика на стоката. От мес. юни до мес. август имаме само превод на аванси. Фактурите за авансовите плащания не ги въвеждаме в дневниците за покупки, тъй като все още нямаме данъчно събитие по ВОП /не е получена стоката на пристанище Бургас/. Осчетоводяваме превода на аванса. Правилно ли постъпваме? Преди два дни разбрах от управителя на дружеството, че стоката, която идва, е в много лошо състояние /банани, които са презрели/. Когато пристигне стоката на пристанището ще ни издадат фактура – инвойс за количеството банани със стойността им /в договора не е уточнена единична цена за кг/. Ще се направи протокол за приемане на стоката след разтоварването и на пристанището и предаването и с всички документи на пристанището в гр. Бургас. Предполагам, че в инвойс фактурата ще се опишат общото количество и сумата на доставената стока, ще се приспаднат платените аванси за да остане сума за доплащане по инвойс фактурата. Какви документи да направим за ВОП? Как и кои компетентни органи да направят констатации за доставената стока - вида ѝ и евентуално състоянието ѝ /ако стоката е негодна и протокол за качеството ѝ/, за да оспорим сумата и намалим цената по инвойса, ако не се съобразят с качеството на стоката, която вероятно моят клиент ще оспори, защото няма да може да ги продаде в този вид, а за преработка до момента не е търсен пазар и трябва да се съобрази с пазарната при продажбата на стоката, която вероятно ще е по-ниска от доставната цена. Ако бананите не стават и трябва да се бракуват, кой държавен орган би трябвало да ни издаде документ? До момента на превода на аванса има ли данъчно събитие /зная, че авансите при ВОП не го създават/ и най- важно каква би трябвало да е процедурата при описаната ситуация и кой е компетентния орган, който НАП ще признае за намаление на цената и евентуално брак? Ще се обложи ли брака с ДДС при този случай?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    ВОП на стока и действия при установена негодност на стоката

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x