Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Третиране на разходи за подаръци на служителите

Николай Такиев Отговор, предоставен от
Николай Такиев
Въпрос:

Българско търговско дружество извършва следните видове разходи:

- Разходи за покупка на кафе, вода, плодове и други подобни за офиса;

- Подаръци на рождения ден на служител – на всеки служител се подарява материален продукт, който е брандиран с логото на фирмата (чадър, кутия за обяд, одеяло за пикник или друго подобно);

- Подаръци на служителите за Коледа и Великден – отново на всеки служител се подарява някакъв материален продукт с логото на фирмата. Тази година на всеки служител ще бъде подарен брандиран часовник;

- Ежемесечни подаръчни ваучери за всеки служител. Ваучерите се раздават считано от първия месец, следващ месеца, в който даденият служител е назначен;

- Организиране на тийм билдинг, на който ще бъдат поканени служители и бизнес партньори (вечеря, нощувки и транспорт);

- Ползване на кетъринг и закупуване на подаръци под формата на ваучери и дребни рекламни материали за контрагенти на фирмата;

- Закупуване на различни рекламни материали с лого на фирмата, които се раздават на контрагенти и на служители;

- Ваучери за храна – раздават се на всички служители и са в размер на 80 лева;

- Допълнително здравно осигуряване за всеки служител в размер на 60 лева месечно.

Кои от посочените разходи дружеството следва да третира като представителни разходи? Върху каква данъчна основа следва да се определи данъкът върху разходите – с включения ДДС или без него? Кои от посочените разходи следва да се третират като социални разходи, извършени в натура? Какви са изискванията, които трябва да се спазят? Възможно ли е дружеството да облага с данък върху разходите социалните придобивки само за една част от служителите, а за друга част да се прилагат разпоредбите на ЗДДФЛ? Следва ли дружеството да начислява осигуровки върху социалните придобивки? В случай, че дружеството следва да начислява осигуровки за предоставените на персонала социални придобивки, възможно ли е дружеството да избере да третира същите като непризнат за данъчни цели разход, вместо като социален разход в натура? Идеята на ръководството е да не натоварва служителите с допълнителна данъчна тежест.

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Третиране на разходи за подаръци на служителите

Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

7 казуса за всеки счетоводител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "7 казуса за всеки счетоводител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x