Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Третиране на разходи за подаръци на служителите

    Николай Такиев Отговор, предоставен от
    Николай Такиев
    Въпрос:
    Българско търговско дружество извършва следните видове разходи:
    - Разходи за покупка на кафе, вода, плодове и други подобни за офиса;
    - Подаръци на рождения ден на служител – на всеки служител се подарява материален продукт, който е брандиран с логото на фирмата (чадър, кутия за обяд, одеяло за пикник или друго подобно);
    - Подаръци на служителите за Коледа и Великден – отново на всеки служител се подарява някакъв материален продукт с логото на фирмата. Тази година на всеки служител ще бъде подарен брандиран часовник;
    - Ежемесечни подаръчни ваучери за всеки служител. Ваучерите се раздават считано от първия месец, следващ месеца, в който даденият служител е назначен;
    - Организиране на тийм билдинг, на който ще бъдат поканени служители и бизнес партньори (вечеря, нощувки и транспорт);
    - Ползване на кетъринг и закупуване на подаръци под формата на ваучери и дребни рекламни материали за контрагенти на фирмата;
    - Закупуване на различни рекламни материали с лого на фирмата, които се раздават на контрагенти и на служители;
    - Ваучери за храна – раздават се на всички служители и са в размер на 80 лева;
    - Допълнително здравно осигуряване за всеки служител в размер на 60 лева месечно.
    Кои от посочените разходи дружеството следва да третира като представителни разходи? Върху каква данъчна основа следва да се определи данъкът върху разходите – с включения ДДС или без него? Кои от посочените разходи следва да се третират като социални разходи, извършени в натура? Какви са изискванията, които трябва да се спазят? Възможно ли е дружеството да облага с данък върху разходите социалните придобивки само за една част от служителите, а за друга част да се прилагат разпоредбите на ЗДДФЛ? Следва ли дружеството да начислява осигуровки върху социалните придобивки? В случай, че дружеството следва да начислява осигуровки за предоставените на персонала социални придобивки, възможно ли е дружеството да избере да третира същите като непризнат за данъчни цели разход, вместо като социален разход в натура? Идеята на ръководството е да не натоварва служителите с допълнителна данъчна тежест.

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Третиране на разходи за подаръци на служителите

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x