Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Счетоводно отчитане на разходи за наем

Силвия Динова Отговор, предоставен от
Силвия Динова
Въпрос:

Българско юридическо лице, прилагащо НСС, сключва договор за наем на офис от физическо лице за 3 години (36 месеца). Договорът е сключен на 02.02.2020 г. и влиза в сила от същата дата. Наемната цена е 1500 лева на месец. Това е крайна цена. Съгласно българското законодателство за периода от 01.02 - 30.09.2020 г. дружеството ще удържа данък в размер на 135 лева на месец, ще превежда сумата от 1365 лева на наемодателя. На всяко тримесечие юридическото лице ще внася данъка по сметка на държавния бюджет, подавайки декларация по чл. 55 от ЗДДФЛ. За четвърто тримесечие, наемодателят е избрал да получава цялата сума от 1500 лева и сам да удържи и внесе данъка. В периода на създалата се кризисна обстановка, дължаща се на Ковид 19, наемът за април месец е опростен. Как следва счетоводно да се отчете разходът за наем, какви счетоводни операции да се вземат през годините и кои разходи ще бъдат признати за данъчни цели?

На 16.09.2019 г. дружеството има сключен договор за наем с юридическо лице. Договорът е за 2.5 години, наемната цена на месец е 900 лева с включено ДДС. Предвиден е гратисен период от 6 месеца. Дружеството не е отчело никакъв разход за наем по сключения договор през 2019 г. Как следва да коригира счетоводния и данъчен резултат за 2019 г., какви счетоводни операции трябва да се вземат през 2019 г. и за останалите две години. Кои разходи ще бъдат признати за данъчни цели?

 

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Счетоводно отчитане на разходи за наем

Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x