Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Разходи за подобрение на нает имот между свързани лица

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    Въпрос:
    През 2016 г. фирма наема от физически лица къща с цел да я експлоатира като малък хотел. Собствениците на сградата и на фирмата – наемател са свързани лица. Къщата е нова, но не е в добро състояние, което налага да се организират ремонтни дейности. Ремонтните дейности основно са саниране, вътрешно боядисване, подменяне на някои врати, ремонт на някои санитарни помещения. Ремонтните дейности са на стойност 24000 лв. без ДДС. За целите на счетоводното отчитане се приема, че с ремонта е увеличена икономическата изгода при ползване на имота и направените разходи са заведени като НДА и се амортизират със срока на договора за наем. Ползван е данъчен кредит по ЗДДС за направените разходи. През януари 2022 г. собствениците продават имота и договорът за наем е прекратен. През годините от 2016 г. до момента са правени корекции в ЗДДС по отношение на определяне на ДО при връщане на нает актив с направено подобрение, по отношение на определението за „Подобрение“. Срещаме затруднения и не разбиране смисъла на понятието „Подобрение“ от Допълнителните разпоредби, § 1, т. 32, б. “б“ от ЗДДС и кога и как се прилага. 
    1. Към днешна дата разходите, които сме направили през 2016 г. за ремонт на наетата сграда считат ли се за „Подобрение“ по смисъла на ЗДДС?
    2. През януари 2022 г. при прекратяване на договора за наем счита ли се, че се осъществява възмездна доставка за направеното „Подобрение“, което да ни задължава да си самоначислим ДДС?
    3. Ако имаме задължение за самоначисляване на ДДС, как трябва да определим данъчната основа?
    4. През 2016 г. са закупени и монтирани 7 бр. климатици с единична цена 368 лв. – отчетени са на разход през годината на закупуване и монтиране – следва ли да самоначислим ДДС на стойността на тези климатици, ако сме ги оставили в сградата при прекратяване на договора за наем и ако „ДА“, как да определим данъчната основа?
    5. Може ли да онагледите с пример приложението на понятието „Подобрение“ от Допълнителните разпоредби, § 1, т. 32, б. “б“ от ЗДДС.

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Разходи за подобрение на нает имот между свързани лица

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x