Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Правилно отчитане на сгрешени фактури във връзка с отделяне на дружество

Ели Марова Отговор, предоставен от
Ели Марова
Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
Въпрос:

Във връзка с отделяне на дружество А АД от дружество В АД е изпратено писмо на доставчик да фактурира наем и електричество на дружество А с VAT номер ВG22222222 от 01.07.2020, a не на дружество В VAT BG111111111. Издавани са месечни фактури с получател А АД и вписан VAT BG111111111. Същите са декларирани от доставчика с грешен VAT номер и името на новото дружество, а от получателя  в неговия дневник с негов ДДС номер /въпреки че е вписан друг/, тъй като не е съобразено, че са с грешен номер по ДДС. Какви действия трябва да се предприемат, за да се отчетат правилно фактурите (разход/ приход) ДДС и да се коригира грешката при двете страни? Има ли санкции - трябва ли да се коригира/ преобразува разходът и ДДС за 2020? Ако се издава протокол за анулиране от доставчика, моля за малко повече информация как е редно - протокол към всяка фактура и нова фактура, заместваща грешната или може един общ протокол и обща фактура със стойност съответно 7 месеца общо за 2020 И 7 месеца за 2021 г.? Протоколите според мен по чл. 116, ал. 4 се въвеждат с минус в дневника по ДДС, дали е правилно и са подобни на фактура като бланка?

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Правилно отчитане на сгрешени фактури във връзка с отделяне на дружество

Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Експерти решават казуси: Счетоводство и данъци 2021

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Експерти решават казуси: Счетоводство и данъци 2021"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x