Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Отстраняване на грешки във фактура от 2022 г.

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос:
    ➤ Дружество се занимава се със СМР по изграждане на отопление, вентилация и климатизация инсталации. През месец 11.2022 г. издава фактура, съпътстваща Акт образец 19, обаче във фактурата погрешно е посочен Акт с друг номер и грешно е приспаднат и повече аванс, отколкото трябва. През януари 2025 г. дружеството е установило тази грешка и издава кредитно известие, равностойно на фактурата от 2022 г., с което я занулява и издава нова фактура с коректните данни. Клиентът е отразил новата фактура, обаче оспорва кредитно известие и не иска да го отрази, съответно настоява за анулиране на фактурата от 2022 г. и също така и на кредитно известие от януари 2025 г. Правилно ли е да се извършат тези анулирания и как е редно да се отстранят грешките?

    Отговор:
    Съгласно чл. 115, ал. 1 и ал. 3 от ЗДДС, при изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, доставчикът е длъжен да издаде известие към фактурата. При увеличение на данъчната основа се издава дебитно известие, а при намаление на данъчната основа или при разваляне на доставки - кредитно известие.

    Съгласно чл. 116, ал. 1 от ЗДДС, поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови.

    Видно от цитираните нормативни текстове, кредитно известие се издава само когато има промяна на размера на данъчната основа или при разваляне на доставката. В случая е налице грешно издадена фактура, в която е цитирана друга доставка (друг номер на акт обр. 19 за приети СМР) и е приспаднат несъответстващ размер на авансово плащане. Такава фактура се коригира чрез анулиране и издаване на нова, правилна фактура, а не чрез издаване на кредитно известие. В случая и кредитното известие е неправомерно издадено, тъй като е издадено без основание и следва да се анулира.

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    Счетоводство и данъци: 17 експертни становища

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводство и данъци: 17 експертни становища"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x