Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Отчитане на дейност на ресторант - изписване на материали

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    Въпрос:
    Моите въпроси са свързани с няколко аспекта от счетоводното отчитане на дейността на ресторант, който предстои да започне дейност:
    1. Изписване на вложените материали (продукти) в конкретните ястия. Кой метод е най-подходящ да се приложи: FIFO или средно претеглена стойност? Моля да онагледите двата метода с конкретен пример. Кой метод бихте препоръчали Вие? Аз бих приложила FIFO метода, предвид интензивността на покупките и продажбите дори само в рамките на 1 месец, но се опасявам да не сгреша.
    2. Вторият въпрос е свързан с първия: Kак се определя средно претеглена стойност? Ако имаме 5 бр. по 2 лв. и 10 бр. по 3 лв. средно претеглената стойност е 2,50 или 2,67 лв?
    3. Относно посудата в кухнята и ресторанта – тенджери, тигани, вилици, чинии, чаши и др. подобни – как се процедира? Всичко ли се изписва на разход още при закупуването? Ако са закупени 100 бр. чинии на обща стойност 1000 лв. – как да се осчетоводят, право на разход или ДМА?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Отчитане на дейност на ресторант - изписване на материали

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    ЗДДС – 23 казуса и техните решения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "ЗДДС – 23 казуса и техните решения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x