Начисляване на счетоводни и данъчни амортизации за нает ремонтиран офис

Елена Илиева
на 08 Дек 2020
Въпрос:
Фирма извършва ремонт на нает офис за голяма сума. Договорът за наем е за 6 г. (3+3 г.), като разходите за ремонта се осчетоводяват в разходи за придобиване на НДМА. Договорът за наем е от 09.2016 г. до 09.2022 г. През 11.2020 г. строежа получава разрешение за въвеждане в експлоатация и от 12.2020 г. започва начисляване на счетоводна амортизация, а от 11.2020 г. - на данъчна амортизация. Правилни ли са разсъжденията ни, че счетоводните амортизации трябва да са пропорционално на оставащото време до края на договора за наем - от 12.2020 до 09.2022 г. (34 мес.) или около 35%. А данъчните амортизации са 25%, т.к. са максимум 25% за тази категория? При натрупване на допълнителни разходи към ремонта, как е правилно да се добавя тяхната стойност към досегашната стойност на НДМА? Ако се добавят например 10 хил. лв към ремонта след 3 мес., то тази сума се добавя към остатъчната към него момент стойност и се дели на остатъка до края на договора или само тази част се доамортизира още 3 месеца след срока? Ако договорът за наем се удължи или прекрати/ прехвърли на друго дружество, това как се отразява върху начисляването на амортизации?
Фирма извършва ремонт на нает офис за голяма сума. Договорът за наем е за 6 г. (3+3 г.), като разходите за ремонта се осчетоводяват в разходи за придобиване на НДМА. Договорът за наем е от 09.2016 г. до 09.2022 г. През 11.2020 г. строежа получава разрешение за въвеждане в експлоатация и от 12.2020 г. започва начисляване на счетоводна амортизация, а от 11.2020 г. - на данъчна амортизация. Правилни ли са разсъжденията ни, че счетоводните амортизации трябва да са пропорционално на оставащото време до края на договора за наем - от 12.2020 до 09.2022 г. (34 мес.) или около 35%. А данъчните амортизации са 25%, т.к. са максимум 25% за тази категория? При натрупване на допълнителни разходи към ремонта, как е правилно да се добавя тяхната стойност към досегашната стойност на НДМА? Ако се добавят например 10 хил. лв към ремонта след 3 мес., то тази сума се добавя към остатъчната към него момент стойност и се дели на остатъка до края на договора или само тази част се доамортизира още 3 месеца след срока? Ако договорът за наем се удължи или прекрати/ прехвърли на друго дружество, това как се отразява върху начисляването на амортизации?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Начисляване на счетоводни и данъчни амортизации за нает ремонтиран офис
Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг"!
Подобни статии
27Ноем2020
Начисляване на амортизация и амортизационна норма на актив (зърнокомбайн)
от Христо Досев
на 27 Ноем 2020
29Септ2020
Счетоводни записвания за счетоводна и данъчна амортизация при удължен договор за наем на ДМА
от Христо Досев
на 29 Септ 2020
24Юни2020
Начисляване на амортизации за активи по основен ремонт на нает обект със забавено решение за ползване
от Елена Илиева
на 24 Юни 2020
02Авг2019
Отписване на лизингов автомобил, върнат на лизингодателя за замяна с нов
от Алиция Профирова
на 02 Авг 2019
31Окт2018
Признаване на разходи за амортизация на закупен на лизинг автомобил
от Елена Илиева
на 31 Окт 2018
18Окт2018
Предеклариране на недвижим имот, разделен на отделни сгради
от Христо Досев
на 18 Окт 2018