Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Начисляване на амортизации за активи по основен ремонт на нает обект със забавено решение за ползване

Елена Илиева Отговор, предоставен от
Елена Илиева
на 24 Юни 2020Съгласно действащото законодателство!
Въпрос:

Фирма извършва ремонт на нает обект, който е свързан с промяна на статута, за което се изисква разрешително за ползване. Сумата на ремонта се състои от голям договор с подизпълнител, в който се включва вентилационна система, стени, замазки и тн. Отделно имаме разходи за настилки, паркет и дограма. Основният ремонт е завършен 12.2019 г. с финален акт от главния ни изпълнител по обекта. Тъй като рарешението за ползване се забавя, а от ръководството настояват да текат амортизации, дали има шанс от началото на 2020 г. да се начисляват поне счетоводни амортизации. Моят съвет към тях беше, че не е правилно, но реших да потвърдя мнението си. 

Друг казус възниква от получаването на техника за оборудване на залите, която е давана в 2019 г. и посочена в баланса за 2019 в сметка Предоставени аванси и нематериални активи в процес изграждане. Идеята беше да се амортизира заедно с ремонта, но тъй като той се забави и техниката се използва за дейността на дружеството по други проекти, то има ли начин да бъде модифицирана от Предоставени аванси и нематериални активи в процес изграждане в ДМА, а именно категория Машини и апаратура и да започне да тече амортизация от 2020 г., като амортизация на ДМА за част от техниката, а друга част да бъде дори дадена на директен разход за малоценни активи (т.к има малки, независими части, които се използват самостоятелно)? Може ли да се направи това прехвърлне от НДМА на техниката в ДМА оборудване част и Разход за малоц. активи, считано от 2020 г., и какви документи, протоколи или заповеди биха били подходящи?

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Начисляване на амортизации за активи по основен ремонт на нает обект със забавено решение за ползване

Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x