Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Корекция на VIES декларация при неполучена от клиент фактура

    Ели Марова Отговор, предоставен от
    Ели Марова
    Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
    Въпрос:
    ➤ Издадена е фактура на фирма в Гърция за продажба на продукция през м. ноември 2024 г., когато е извършено плащането. Продукцията не заминава за Гърция, транспортът не се осъществява в ноември, а през м. декември 2024 г. Фактурата е включена във VIES декларацията на фирмата в България за м. ноември. Клиентът от Гърция не е получил фактурата за м. ноември и не я отразявал при него. Как следва да извършим корекцията на VIES декларацията, като анулираме фактурата от ноември, издадем нова в м. декември и отразим в дневник и VIES декларацията за м. декември, или следва да уведомим НАП, за грешката?

    Отговор:
    Съгласно чл. 115, ал. 10 от ППЗДДС, корекции на грешки във VIES декларацията се извършват по реда на чл. 126, ал. 2, ал. 3, т. 1 и ал. 4 от закона.

    Чл. 126, ал. 3, т. 1 изисква да се извършат необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и да се включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период.

    Т.е. по този предвиден ред за корекции във VIES, ако има сгрешена сума, тя се записва със знак минус, а вярната - с плюс в периода, когато е открита грешката. В случая сте отразили фактурата в месеца преди да се извърши ВОД, но корекцията по реда на чл. 126, ал. 3, т. 1 няма да доведе до запис в декември, тъй като сумата ще е една и съща.

    Като се има предвид, че обмяната на информация по системата VIES се извършва на календарно тримесечие, не би следвало да последват разминавания и последващи проверки.

    Чл. 113, ал. 5 от ЗДДС поставя краен срок за издаване на фактурата при ВОД, но не фиксира най-ранната дата за издаване на такава. В този смисъл, считам, че нямате основание за анулиране на фактурата. Още повече, че това анулиране ще се отрази в дневника за продажби, но не и във VIES декларацията.
     
    Тъй като не е предвиден друг ред за корекции във VIES, считам че трябва да оставите нещата така. При проверка ще е видно, че фактурата е отразена преди да се извърши ВОД, който е осъществен в следващия месец.
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    Счетоводство и данъци: 17 експертни становища

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводство и данъци: 17 експертни становища"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x