Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Касовите бележки при онлайн пазаруване вече може да не са от фискално устройство

PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
PortalSchetovodstvo.bg
С последните изменения в Наредба Н-18 се дава алтернативна възможност за регистриране и отчитане на онлайн продажбите в електронните магазини. 
 
Лицата, които приемат неприсъствени плащания с дебитни или кредитни карти, вместо да издават фискален или системен бон, ще могат да регистрират и отчитат продажбите с документ за продажбата, неиздаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност. Физическите магазини, приемащи присъствени плащания с дебитни и кредитни карти, обаче продължават да имат задължение за издаване на касова бележка.
 
За да се възползват от възможността, електронните търговци трябва да приемат само неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта. По отношение ползвания СУПТО - с него могат да се управляват само посочените, но не и други продажби. СУПТО следва да отговаря изискванията в Наредба Н-18 за пълнота и интегритет на данните, еднозначна автентификация на потребителите, а когато представлява модул от софтуер, не се допуска дублиране на функционалностите му от другите модули. СУПТо следва да генерира уникален номер за всяка поръчка.
 
Търговците, които са избрали тази алтернатива, имат задължение да пращат по имейл на клиента документ, който включва реквизитите на касовата бележка, QR код, номер на виртуалния ПОС, уникален номер на клиентската поръчка и др. Електронните търговци трябва да подават към Приходната агенция стандартизиран одиторски файл за всички продажби през електронния магазин. Файлът се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, с който е свързан.
 
Търговците, избрали алтернативата, при вписване на електронния магазин подават и допълнителна информация в НАП. Те описват предлаганите от тях методи на плащане, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС, номера на терминала и сметките за получаване на плащанията.
 
На 31 януари тази година изтича срокът за търговците със СУПТО да приведат своята дейност в съответствие с Наредба Н-18.
 
източник: nap.bg
 

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Отчитане на активите по лизинг при прилагане на СС 17 – лизинг"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x