Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Изменение и допълнение на Наредба Н-14 за контролните проверки на пътя и в предприятията и класифицирането на превозвачите

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg

    В брой 22 от 22 март 2016 г. на Държавен вестник е обнародвана:

    Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-14 от 2009 г. за начина на провеждане, обхвата и организацията на контролните проверки на пътя и в предприятията и за класифицирането на превозвачите и на лицата, извършващи превози за собствена сметка
    (обн., ДВ, бр. 71 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 13 от 2010 г., бр. 20 от 2012 г.

    § 1. В чл. 5, ал. 2 думите „регламенти (ЕО) № 561/2006 и (ЕИО) 3821/85“ се заменят с „Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 г. за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета (OB, L 102 от 2006 г.) (Регламент (ЕО) № 561/2006) и Регламент (ЕС) № 165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г. относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт (OB, L 60 от 2014 г.) (Регламент (ЕС) № 165/2014)“.

    § 2. В чл. 8 думите „регламенти (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 г. за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 820/85 на Съвета (ОВ L 102 от 11.04.2006 г., стр. 1 – 14, специално издание на български език: Глава 05, Том 08, стр. 214 – 226) и Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета от 20 декември 1985 г. относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт (ОВ L 370 от 31.12.1985 г., стр. 8 – 21, специално издание на български език: Глава 07, Том 01, стр. 234 – 247)“ се заменят с „регламенти (ЕО) № 561/2006 и (ЕС) № 165/2014)“.

    § 3. В чл. 11 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите „(ЕИО) № 3821/85“ се заменят с „Регламент (ЕС) № 165/2014“.
    2. В ал. 3 думите „(ЕИО) № 3821/85“ се заменят с „(ЕС) № 165/2014“.

    § 4. В чл. 12, ал. 3 думите „(ЕИО) № 3821/85“ се заменят с „(ЕС) № 165/2014“.

    § 5. В чл. 18, ал. 1 думите „и по чл. 19, т. 3 на Регламент (ЕИО) № 3821/85“ се заличават.

    § 6. В приложение № 1 към чл. 14, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В т. 1 думите „чл. 15, т. 7 на Регламент (ЕИО) № 3821/85“ се заменят с „чл. 36 от Регламент (ЕС) № 165/2014“.
    2. Точка 2 се отменя.
    3. Точка 5 се изменя така:
    „5. График за работата на водачите и разписание на линията (за вътрешни пътнически превози по редовни линии и международни пътнически превози по редовни линии, когато маршрутът на линията не надвишава 50 км).“
    4. В т. 17 се създават подточки (9) и (10):
    „(9) допълнителни проверки за превозни средства от категории М2 и М3, превозващи пътници;
    (10) обезопасяване на товара.“

    § 7. В приложение № 1а към чл. 14а, ал. 1 думите:
    „I. Увод
    II. Изисквания към проверката:
    1. спирачно оборудване;
    …………….
    …………….
    …………….
    8. вредно въздействие“ се заличават.

    § 8. В приложение № 2 към чл. 14, ал. 2 и 5, в раздел I се правят следните изменения:
    1. В т. 1 думите „чл. 15, т. 7 на Регламент (ЕИО) № 3821/85“ се заменят с „чл. 36 от Регламент (ЕС) № 165/2014“.
    2. Точка 2 се отменя.

    § 9. Приложение № 3 към чл. 14, ал. 3 се изменя така:
    „Приложение № 3 към чл. 14, ал. 3
    ПРОТОКОЛ ОТ КРАЙПЪТНА ТЕХНИЧЕСКА ПРОВЕРКА № ....................
    1. Място на проверката ...............................................
    а) вид на пътя ...............................................................
    2. Дата ..........................................................  201 ….. г.
    3. Час .............................................................................
    4. Обозначение за националност на МПС ....................,
    рег. № .............................................................................
    а) обозначение за националност на ремаркето/полуремаркето...........,
    рег. № .............................................................................
    5. VIN номер на МПС.................... на ремаркето/
    полуремаркето ...............................................................
    а) вид на тахографа:
    аналогов   ?     дигитален   ?
    6. Категория на пътното превозно средство/ състава от пътни превозни средства
    а) N 2(а) (от 3,5 до 12 т)                           ?
    б) N 3(а) (над 12 т)                                   ?
    в) О 3(а) (от 3,5 до 10 т)                          ?
    г) О 4(а) (над 10 т)                                    ?
    д) M 2(а) (над 9 места (б), до 5 т)           ?
    е) M 3(а) (над 9 места (б), над 5 т)         ?
    ж) Т 5                                                          ?
    з) друга категория ППС                            ?
    7. Показание на километража при проверката: .......
    .........................................................................................
    8. Предприятие, извършващо превоза:
    а) наименование и адрес ............................................ ;
    б) номер на лиценза (в)................................................
    9. Име, фамилия на водача ........................................
    10. Списък на проверяваните елементи
     
    Елементи
    Проверен (г)
    Неиз-
    правен (д)
    (0) Идентификация (е)
       
    (1) Спирачно оборудване (е)
       
    (2) Кормилна уредба (е)
       
    (3) Видимост (е)
       
    (4) Осветително оборудване и електрическа система (е)
       
    (5) Оси, колела, гуми, окачване (е)
       
    (6) Шаси и приставки на шасито (е)
       
    (7) Друго оборудване, вкл. тахограф и ограничител на скоростта (е)
       
    (8) Вредно въздействие, вкл. емисии и разлив на гориво и/или масло (е)
       
    (9) Допълнителни проверки за ППС от категории М2 и М3 (е)
       
    (10) Обезопасяване на товара (е)
       


    Със знак „Х“ се маркират съответните полета.
    11. Резултат от проверката:
    Изправен                                                       ?
    Неизправен                                                    ?
    Забрана за ползване на ППС поради
    опасни неизправности (приложен ПАМ)    ?
    12. Разни/бележки: ......................................................
    13. Служебно лице, извършило проверката:
    ................................................................................................
    (подпис и печат на служителя)
    Получих протокол от проверката на пътя №
    ................................................................................................
    (подпис на провереното лице)
    (а) Категория на провереното ППС в съответствие с чл. 2 от Директива 2014/47/ЕС
    (б) Брой места, включително мястото на водача (позиция S.1 от свидетелството за регистрация)
    (в) Ако тези данни са налице
    (г) „Проверен“ означава, че поне един или повече от подлежащите на проверка елементи от тази група, както са изброени в приложение II или III към Директива 2014/47/ЕC, са били проверени и са били открити незначителни или никакви неизправности
    (д) Неизправни елементи със значителни или опасни неизправности, посочени на подложката на кочана с протоколите
    (е) Методи за проверка и оценка на неизправностите съгласно приложения II и III към Директива 2014/47/ЕС
    0. ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО
    0.1. Табели за регистрационния номер
    0.2. Идентификационен номер на превозното средство/шаси/сериен номер
    1. СПИРАЧНО ОБОРУДВАНЕ
    1.1. Механично състояние и функциониране
    1.1.1. Ос на спирачния педал
    1.1.2. Състояние на педала и ход на задвижващото спирачно устройство
    1.1.3. Вакуумпомпа или компресор и резервоари
    1.1.4. Предупредителен индикатор или манометър за ниско налягане
    1.1.5. Ръчен клапан за контрол на спирачката
    1.1.6. Механизъм за задействане на ръчната спирачка, контрол на лоста, храповик, електронна ръчна спирачка
    1.1.7. Спирачни клапани (педално управлявани, разтоварващи, регулиращи клапани)
    1.1.8. Съединения за спирачки на ремаркета (електрически и пневматични)
    1.1.9. Резервоар за сгъстен въздух
    1.1.10. Спирачни сервомеханизми, главен спирачен цилиндър (хидравлични системи)
    1.1.11. Твърди спирачни въздухопроводи
    1.1.12. Гъвкави спирачни маркучи
    1.1.13. Спирачни накладки за дискови и челюстни спирачки
    1.1.14. Спирачни барабани, спирачни дискове
    1.1.15. Спирачни жила, щанги, лостове, предавки
    1.1.16. Задвижващи спирачни механизми (включително спирачни пружини и хидравлични цилиндри)
    1.1.17. Товаросензорен клапан
    1.1.18. Устройства за регулиране на хлабината и съответни индикатори
    1.1.19. Допълнителна спирачна уредба (когато е монтирана или се изисква)
    1.1.20. Автоматично действие на спирачките на ремаркето
    1.1.21. Цялостна спирачна система
    1.1.22. Контролни съединения
    1.1.23. Инерционна спирачка
    1.2. Показатели и ефективност на крачната спирачка
    1.2.1. Работа
    1.2.2. Ефективност
    1.3. Показатели и ефективност на вторичната (аварийната) спирачка
    1.3.1. Работа
    1.3.2. Ефективност
    1.4. Показатели и ефективност на ръчната спирачка
    1.4.1. Работа
    1.4.2. Ефективност
    1.5. Показатели на допълнителната спирачна уредба с продължително действие
    1.6. Антиблокираща спирачна система
    1.7. Електронна спирачна система (EBS)
    1.8. Спирачна течност
    2. КОРМИЛНО УПРАВЛЕНИЕ
    2.1. Механично състояние
    2.1.1. Състояние на кормилния механизъм
    2.1.2. Закрепване на кормилната кутия
    2.1.3. Състояние на кормилното задвижване
    2.1.4. Функциониране на кормилното задвижване
    2.1.5. Сервоуправление
    2.2. Кормило и кормилна колона
    2.2.1. Състояние на кормилото
    2.2.2. Кормилна колона и кормилни демпфери
    2.3. Кормилна хлабина
    2.4. Регулиране на кормилото
    2.5. Въртяща опора за управляемата ос на ремаркето
    3. ВИДИМОСТ
    3.1. Полезрение
    3.2. Състояние на стъклата
    3.3. Огледала за виждане назад
    3.4. Чистачки на предното стъкло
    3.5. Устройство за миене на стъклата
    3.6. Система срещу изпотяване на стъклата
     4. ЛАМПИ, СВЕТЛООТРАЖАТЕЛИ, ЕЛЕКТРИЧЕСКО ОБОРУДВАНЕ
    4.1. Предни фарове
    4.1.1. Състояние и функциониране
    4.1.2. Регулиране
    4.1.3. Превключване
    4.1.4. Съответствие с изискванията
    4.1.5. Устройства за регулиране на височината
    4.1.6. Устройство за чистене на предните фарове
    4.2. Предни и задни габаритни светлини, странични габаритни светлини и светлини за обозначаване на най-външния габарит
    4.2.1. Състояние и функциониране
    4.2.2. Превключване
    4.2.3. Съответствие с изискванията
    4.3. Стопове
    4.3.1. Състояние и функциониране
    4.3.2. Превключване
    4.3.3. Съответствие с изискванията
    4.4. Пътепоказател и аварийни светлини
    4.4.1. Състояние и функциониране
    4.4.2. Превключване
    4.4.3. Съответствие с изискванията
    4.4.4. Честота на мигане
    4.5. Предни и задни фарове против мъгла
    4.5.1. Състояние и функциониране
    4.5.2. Регулиране
    4.5.3. Превключване
    4.5.4. Съответствие с изискванията
    4.6. Светлини за заден ход
    4.6.1. Състояние и функциониране
    4.6.2. Превключване
    4.6.3. Съответствие с изискванията
    4.7. Лампа на задната регистрационна табела
    4.7.1. Състояние и функциониране
    4.7.2. Съответствие с изискванията
    4.8. Задни светлоотражатели, странични светлоотражатели и задни табели за обозначаване
    4.8.1. Състояние
    4.8.2. Съответствие с изискванията
    4.9. Сигнални устройства, задължителни за осветително оборудване
    4.9.1. Състояние и функциониране
    4.9.2. Съответствие с изискванията
    4.10. Електрически връзки между теглещото превозно средство и ремаркето или полуремаркето
    4.11. Електрическа инсталация
    4.12. Незадължителни лампи и светлоотражатели
    4.13. Акумулатор
    5. ОСИ, КОЛЕЛА, ГУМИ И ОКАЧВАНЕ
    5.1. Оси
    5.1.1. Оси
    5.1.2. Шенкели
    5.1.3. Лагери на колелата
    5.2. Колела и гуми
    5.2.1. Главина на колелата
    5.2.2. Колела
    5.2.3. Гуми
    5.3. Система на окачване
    5.3.1. Ресори/пружини, стабилизатор
    5.3.2. Амортисьори
    5.3.3. Карданни валове, надлъжни реактивни щанги, кобилици и напречни рамена
    5.3.4. Шарнири на окачването
    5.3.5. Въздушно окачване6. ШАСИ И ПРИСТАВКИ НА ШАСИТО
    6.1. Шаси или рама и приставки
    6.1.1. Общо състояние
    6.1.2. Тръби и шумозаглушители на системата за отвеждане на отработили газове
    6.1.3. Резервоар за гориво и тръби (включително резервоар за гориво за отопление и тръби)
    6.1.4. Брони, странични защити и защита срещу вклиняване на превозно средство, идващо отзад
    6.1.5. Опора за резервно колело
    6.1.6. Механично прикачване и оборудване за теглене
    6.1.7. Трансмисия
    6.1.8. Опорни елементи за двигателя
    6.1.9. Работа на двигателя
    6.2. Кабина и каросерия
    6.2.1. Състояние
    6.2.2. Рама
    6.2.3. Врати и панти на вратите
    6.2.4. Под
    6.2.5. Седалка на водача
    6.2.6. Други седалки
    6.2.7. Органи за управление
    6.2.8. Стъпала за кабината
    6.2.9. Други вътрешни и външни приспособления и оборудване
    6.2.10. Калобрани, устройства за предотвратяване на пръскането
    7. ДРУГО ОБОРУДВАНЕ
    7.1. Предпазни колани
    7.1.1. Надеждност на монтажа
    7.1.2. Състояние
    7.1.3. Ограничител на натоварването от предпазните колани
    7.1.4. Обтегачи за предпазните колани
    7.1.5. Въздушна възглавница
    7.1.6. Допълнителни предпазни системи
    7.2. Пожарогасител
    7.3. Ключалки и устройство против кражба
    7.4. Предупредителен триъгълник
    7.5. Аптечка
    7.6. Фиксиращи клинове (трупчета) за колелата
    7.7. Звуково предупредително устройство
    7.8. Скоростомер
    7.9. Тахограф
    7.10. Устройство за ограничаване на скоростта
    7.11. Километропоказател
    7.12. Електронно управление на стабилността
    8. ВРЕДНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ
    8.1. Система за намаляване на шума
    8.2. Емисии на отработили газове
    8.2.1. Емисии от бензинови двигатели
    8.2.1.1. Оборудване за контрол на емисиите от отработили газове
    8.2.1.2. Газови емисии
    8.2.2. Емисии от дизелови двигатели
    8.2.2.1. Оборудване за контрол на емисиите от отработили газове
    8.2.2.2. Димност
    8.4. Други елементи, свързани с околната среда
    8.4.1. Изтичане на течности
    9. ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПРОВЕРКИ ЗА ППС ОТ КАТЕГОРИИ М2 И М3
    9.1. Врати
    9.1.1. Входни и изходни врати
    9.1.2. Аварийни изходи
    9.2. Система срещу изпотяване на стъклата и срещу обледеняване
    9.3. Вентилационна и отоплителна система
    9.4. Седалки
    9.4.1. Седалки за пътници (включително седалки за придружаващ персонал и системи за обезопасяване на деца, когато е приложимо)
    9.4.2. Седалка на водача
    9.5. Вътрешно осветление и устройства за показване на местоназначението
    9.6. Проходи, пространство за правостоящи пътници
    9.7. Стълби и стъпала
    9.8. Система за комуникация с пътниците
    9.9. Надписи
    9.10. Изисквания за превоз на деца
    9.10.1. Врати
    9.10.2. Сигнално и специално оборудване
    9.11. Изисквания относно превоза на лица с намалена подвижност
    9.11.1. Врати, рампи и подемници
    9.11.2. Система за обездвижване на инвалидните колички
    9.11.3. Сигнално и специално оборудване“

    § 10. В приложение № 5 към чл. 15, ал. 1 и 3, в раздел I се правят следните изменения:
    1. В т. 1 думите „чл. 15, т. 7 на Регламент (ЕИО) № 3821/85“ се заменят с „чл. 36 от Регламент (ЕС) № 165/2014“.
    2. Точка 2 се отменя.

    § 11. Приложение № 16 към чл. 19, ал. 3 се изменя така:
    „Приложение № 16 към чл. 19, ал. 3
    Нарушения в съответствие с чл. 19, ал. 3 (чл. 9, параграф 3 от Директива 2006/22/ЕО)
    Таблицата по-долу съдържа насоки за общия обхват на нарушенията на регламенти (ЕО) № 561/2006 и (ЕС) № 165/2014, разделени в категории според тежестта им
    1. Групи от нарушения на Регламент (ЕО) № 561/2006*
    (Време за управление и време за почивка)
     
    Правно основание
    Вид на нарушение
    Ниво на сериозност**
    МСН
    СН
    ЛН
    Екипаж
    1.
    Чл. 5
    Не се спазва минималната възраст за водачите и придружителите
       
    X
    Период на управление
    2.
    Чл. 6.1
    Дневното време за управление надхвърля 9 часа
    10h≤…<11h
       
    X
    3.
    11h≤…
     
    X
     
    4.
    Превишаване дневното време от 9 часа с 50 % или повече, шофиране без прекъсване или без никаква почивка от най-малко 4,5 часа
    13h30 ≤…
    без прекъсване/почивка
    X
       
    5.
    Удължаване дневното време на управление до 10 часа повече от 2 пъти седмично
    11h≤…<12h
       
    X
    6.
    12h≤ …
     
    X
     
    7.
    Превишаване дневното време от 10 часа с 50 % или повече, шофиране без прекъсване или без никаква почивка от най-малко 4,5 часа
    15h≤…
    без прекъсване/ почивка
    X
       
    8.
    Чл. 6.2
    Превишаване на седмичното работно време
    60h≤…<65h
       
    X
    9.
    65h≤…<70
     
    X
     
    10.
    Превишаване на седмичното време на управление с 25 % или повече
    70h≤ …
    X
       
    11.
    Чл. 6.3
    Превишаване максималното общо време на управление през 2 последователни седмици
    100h≤…<105h
       
    X
    12.
    105h≤ …<112h30
     
    X
     
    13.
    Превишаване максимално общо време на управление през 2 последователни седмици с 25 % или повече
    112h30≤ …
     
    X
       
    Почивки
    14.
    Чл. 7
    Превишаване времето на управление, преди да се направи почивка от 45 минути
    5h≤ …<6h
       
    X
    15.
    6h≤…
     
    X
     
    Период на почивка
    16.
    Чл. 8.2
    Недостатъчна дневна почивка от поне 11 часа, ако намалена дневна почивка не е позволена
    8h30≤…<10h
       
    X
    17.
    …<8h30
     
    X
     
    18.
    Недостатъчно намалена дневна почивка от поне 9 часа, ако се допуска
    7h≤…<8h
       
    X
    19.
    …<7h
     
    X
     
    20.
    Недостатъчно разделена дневна почивка от поне 3 часа + 9h
    3h+[7h≤...<8h]
       
    X
    21.
    3h+[…<7h]
     
    X
     
    22.
    Чл. 8.5
    Недостатъчна дневна почивка от поне 9 часа за екипно управление
    7h≤…<8h
       
    X
    23.
    …<7h
     
    X
     
    24.
    Чл. 8.6
    Недостатъчна намалена седмична почивка – поне 24 часа
    22h≤ …<24h
       
    X
    25.
    20h<22h
     
    X
     
    26.
    …<20h
    Х
       
    27.
    Недостатъчна седмична почивка от 45 часа, когато намалена седмична почивка не е позволена
    42h≤ …<45h
       
    X
    28.
    36h < 42h
     
    X
     
    29.
    ….<36h
    Х
       
    12-дневна законова дерогация
    30.
    Чл. 8.6a
    Превишаване на 12 последователни 24-часови периода след предходна нормална седмична почивка
     
    X
     
    31.
    Чл. 8.6a (b)(ii)
    Седмичната почивка, взета след 12 последователни 24-часови периода, е по-малко от 45 часа
     
    X
     
    32.
    Чл. 8.6a (b)(ii)
    Седмичната почивка, взета след 12 последователни 24-часови периода, е по-малко от 69 часа
       
    X
    33.
    Чл. 8.6a (d)
    Управление в периода между 22,00 и 6,00 ч., повече от 3 часа преди почивката от 45 минути, при екипно управление
       
    X
    Работна организация
    34.
    Чл. 10.1
    Връзка между заплащането и изминатото разстояние или обема на превозените товари
     
    X
     
    35.
    Чл. 10.2
    Организация на работата на водача без или със дадени неправилни указания
       
    X

     

    2. Групи от нарушения на Регламент (ЕС) № 165/2014***
    (Оборудване за запис)

     

    Правно основание
    Вид на нарушенията
    Ниво на сериозност**
    МСН
    СН
    ЛН
    Монтаж на тахографа
    1.
    Чл. 3 и чл. 22
    Тахографът не е от одобрен тип
    X
       
    Използване на тахографа, картата на водача или на тахографските листи
    2.
    Чл. 27
    Даден водач може да е титуляр на не повече от една валидна карта
     
    X
     
    3.
    Управление с карта на водача, която е била фалшифицирана (счита се за управление без карта на водача)
    X
       
    4.
    Управление с карта на водача, на която водачът не е титуляр (счита се за управление без карта на водача)
    X
       
    5.
    Управление с карта на водача, която е била получена въз основа на неверни данни и/или подправени документи (счита се за управление без карта на водача)
    X
       
    6.
     
    Използването на дефектна или с изтекъл срок карта на водача
     
    X
     
    7.
    Чл. 32.1
    Тахографът не функционира правилно (пример: тахографът не е правилно проверен, калибриран и пломбиран)
     
    X
     
    8.
    Чл. 32.1 и чл. 33
    Тахографът се използва неправилно (пример: умишлена, доброволна или принудителна злоупотреба, липса на указания за правилна употреба и т.н.)
     
    X
     
    9.
    Чл. 32.3
    С помощта на манипулация устройството може да изменя данните от уредите за регистриране на движението
    X
       
    10.
    Фалшифициране, прикриване, потискане или унищожаване на данни, записани на тахографските листове или съхранявани и свалени от тахографа и/или картата на водача
    X
       
    11.
    Чл. 33.2
    Предприятието не съхранява тахографските листове, разпечатките и данните
     
    X
     
    12.
    Записите и данните не се съхраняват най-малко една година
     
    X
     
    13
    Чл. 34.1
     
    Неправилно използване на тахографски листове/карти на водача
     
    X
     
    14.
    Нерегламентирано отнемане на листове или карти на водачи, което оказва въздействие върху записа на съответните данни
     
    X
     
    15.
    Тахографски лист или карта на водача, използвани за покриване на период, по-дълъг от този, за който са предназначени, което води до загуба на данни
     
    X
     
    16.
    Чл. 34.2
    Използване на замърсени тахографски листи, повредени карти и/или данни, които не се разчитат
     
    X
     
    17.
    Чл. 34.3
    Не се използва ръчно въвеждане, когато това се изисква
       
    X
    18.
    Чл. 34.4
    Поставяне на лист или карта на водача в неправилния слот (при екипно управление)
       
    X
    19.
    Чл. 34.5
    Неправилно използване на превключвателния механизъм
       
    X
    Представяне на информация
    20.
    Чл. 36
    Водачът не е в състояние да представи записаните данни от движението по искане на оправомощен служител или на контролен орган
    Х
       
    21.
    Чл. 36.1
    Не може да представи записите от текущия ден и предходните 28 дни
    Х
       
    22.
    Не може да представи записите от картата на водача, ако водачът притежава една карта
    Х
       
    23.
    Не може да представи ръчни записи и разпечатки, направени през текущия ден и предходните 28 дни
    Х
       
    24.
    Чл. 36.2
    Не може да представи карта на водача
    Х
       
    Неизправности
    25.
    Чл. 37.1
    Оборудването не е ремонтирано от одобрен монтьор или сервиз
     
    X
     
    26.
    Чл. 37.2
    Водачите не са отбелязали цялата необходима информация за периодите от време, които не са регистрирани, когато тахографът не е бил годен или е бил неизправен
     
    X
     

     

    * Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 г. за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета.
    ** МСН – много сериозно нарушение, СН – сериозно нарушение, ЛН – леко нарушение.
    *** Регламент (ЕС) № 165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г. относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт.“
    Допълнителна разпоредба

    § 12. Навсякъде в наредбата думите:
    1. „Главна дирекция „Контролна дейност – ДАИ“ и „Директорът“ се заменят съответно с „Главна дирекция „Автомобилна инспекция“ и „Главният директор“;
    2. „областния отдел“ и „областни отдели“ се заменят съответно с „регионалното звено на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и „регионални звена на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“;
    3. „Областните отдели“ и „областните отдели“ се заменят съответно с „Регионалните звена на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и „регионалните звена на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“;
    4. „Началниците“ и „началниците“ се заменят с „Ръководителите“ и „ръководителите“, а думите „началника“ и „началникът“ се заменят съответно с „ръководителя“ и „ръководителят“.
    Заключителна разпоредба

    § 13. Наредбата влиза в сила от деня на обнародването й в „Държавен вестник“.

     
    Министър: Ивайло Московски

    източник: dv.parliament.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    Подобни статии от категория Транспортни услуги



    x