И по телефона НАП ще информира за дължимите данъци
Отговор, предоставен от
PortalSchetovodstvo.bg
PortalSchetovodstvo.bg
08 Авг 2017
НАП ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК) и по телефона чрез колцентъра си. На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по телефона, след като се идентифицират със своя ПИК.
До сега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6 месечен срок, в който да се уреди реда и начина за прилагането им.
От създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти.
Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.
Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.
източник: nap.bg
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!
Подобни статии от категория Плащане на данъци и такси
14Септ2023
Предложение да няма данъци върху минималното възнаграждение
от PortalSchetovodstvo.bg
14 Септ 2023
25Юли2023
Деклариране и плащане на данъците за II-ро 3-месечие до 31 юли
от PortalSchetovodstvo.bg
25 Юли 2023
05Апр2023
Наръчници за корпоративно подоходно облагане и данъци върху доходи на ФЛ за 2023 г.
от PortalSchetovodstvo.bg
05 Апр 2023
16Септ2022
До 30-ти септември се подават коригиращи декларации
от PortalSchetovodstvo.bg
16 Септ 2022
24Юли2018
Декларацията за дължими данъци за 2-рото 3-месечие на 2018 г. се подава до края на юли
от PortalSchetovodstvo.bg
24 Юли 2018
07Март2018
До 30 април се декларират окончателни данъци от доходи в чужбина
от PortalSchetovodstvo.bg
07 Март 2018