Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Грешка във фактуриране - начини за коригиране и последствия

    Ели Марова Отговор, предоставен от
    Ели Марова
    Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
    Въпрос:
    ➤ Oтдел Продажби пускат фактура към клиент с данъчна основа 1200 лв. В последствие променят фактурата, тъй като клиентът иска още един артикул и данъчната основа става 2300 лева. Промяната не е дадена към счетоводството и си остава първата фактура. Променената е дадена на клиента. Той си включва фактурата в дневника. Разликата във данъчната основа се вижда след 14-то число. След като не можем сами да си коригираме грешката, ние сме на възстановяване всеки месец - износител сме. Имаме проверка за възстановяване на ДДС за м. 05.2021. Уведомих данъчния за тази грешка. Какви могат да бъдат начините за коригиране и последствията, след като ние установихме грешката и сами алармирахме за разликата в данъчната основа преди започване на проверката?

    Отговор:
    При неправилно отразени документи в отчетните регистри, корекцията след срока за подаване се извършва по реда на чл. 126, ал. 3, т. 2 от ЗДДС. За целта се подава писмено уведомление до компетентната НАП, в свободен текст, в което се описва допусната грешка. Изготвят се нови дневници и декларация, които можете да представите на хартиен носител заедно с уведомлението. От НАП ще Ви уведомят кога ще отворят вече затворения период за определен срок, през който ще можете да подадете коректни дневници и декларация по електронен път.

    Санкцията за неначислен данък в срок е определена в чл. 180 от закона. Тъй като в случая няма ощетяване на фиска и предвид политиката на НАП за насърчаване на доброволни корекции, може да не бъдете санкционирани.

    С уважение:


    Нормативна рамка

    ЗДДС

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x