Деклариране онлайн като възможност при придобиване на нов имот или кола

PortalSchetovodstvo.bg
14 Март 2017
Собствениците на нов имот вече ще имат възможност да уведомят за това общината, като подадат онлайн декларация през сайта на НАП.
Тази възможност представлява част от новите електронни услуги на НАП, които ще се предоставят на гражданите и фирмите през 2017 г..
Понастоящем, ако лице придобие имот, без значение дали той е купен, наследен или новопостроен, лицето следва да подаде писмена декларация в общината, където се намира самият имот.
Независимо от възможността декларацията да се подаде и от упълномощен роднина, приятел или адвокат, тя сериозно затруднява хората, купили втори дом край морето или получили като наследство къща в отдалечено населено място.
Друга електронна услуга на Приходната агенция, чието предоставяне ще започне през 2017 г., е подаването на онлайн декларация до общината, когато се придобие автомобил с двама или трима съсобственици.
Сега ако лице си купи кола, след регистрирането в КАТ данните автоматично се подават в общината и лицето не подава писмена декларация, за да се определи размерът на данъка за колата. В случай че има съсобственици обаче - например двама братя получат автомобил в наследство, към момента следва лично да подадат декларацията.
През тази година подобни декларации ще могат да се пращат по електронен път, като от 1 февруари услугата вече стартира в София.
Друга електронна услуга на НАП, която ще бъде въведена през тази година, е електронно връчване на документи на гражданите, свързани с възстановяване на надвнесен данък.
По Интернет ще може да бъде подавано и искане от страна на предприятие за възстановяване или прихващане на данъци. От 2017 г. ще се въведе възможност за подаване и искане за издаване на удостоверение А 1 за приложимост на законодателството, когато се командироват работници в страни от ЕС например. Всички тези електронни услуги на Приходната агенция ще може да се използват с Персонален идентификационен код (ПИК), получаван безплатно от офис на НАП.
В НАП се обмисля също и дали да се пуснат още 2 нови електронни услуги. Към момента Приходната агенция получава от предприятията данни за изплатените от тях доходи във вид на заплати, хонорари, граждански договори и т.н. Обсъжда се дали да се позволи на гражданите да правят проверка какви доходи са декларирали фирмите, че са им платили. Тъй като са налице случаи, когато фирми посочват платени суми, които хората всъщност не са получили.
Другата обсъждана електронна услуга е подобни проверки гражданите и предприятията да могат да правят в дневниците за покупки и продажби по ДДС, подавани от търговците в НАП. Идеята е всеки да има възможност да направи проверка само за себе си дали изненадващо не е посочен от страна на някой търговец като получател на стока или услуга. Цели се посредством двойната проверка - от НАП и самите граждани и фирми, да се ограничат възможностите за укриване на данъци.
източник: pariteni.bg
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводство и данъци: 17 експертни становища"!
Подобни статии от категория НАП
16Юли2025
НАП обобщи резултатите от общественото обсъждане на проекта за SAF-T
от PortalSchetovodstvo.bg
16 Юли 2025
09Юли2025
НАП спира поддържането на регистър след приемането на новия Закон за пазарите на криптоактиви
от PortalSchetovodstvo.bg
09 Юли 2025
02Юли2025
НАП стартира контролна кампания по морските курорти
от PortalSchetovodstvo.bg
02 Юли 2025
24Юни2025
НАП напомня да проверяваме за дългове преди продажба на имот или автомобил
от PortalSchetovodstvo.bg
24 Юни 2025
16Юни2025
НАП изпраща уведомления до големи фирми за нови правила при отчетността от догодина
от PortalSchetovodstvo.bg
16 Юни 2025
21Май2025
НАП праща уведомления на хиляди фирми за несъответствия в ДДС регистрите
от PortalSchetovodstvo.bg
21 Май 2025