Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Въвеждане на тол-система за магистралите за камионите и автобусите прие правителството

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Правителството прие препоръките на доклад на Международната банка за възстановяване и развитие, предлагащ модел на въвеждане на смесена система за тол такса за тежкотоварни моторни превозни средства и електронна винетка за леките коли. Дейностите по внедряване, управление и поддържане на системата ще бъдат възложени с обществена поръчка.
     
    В доклада за глобалната конкурентоспособност за 2013-2014 г. на Световния икономически форум страната ни е на 102-о място от 148 държави по качество на инфраструктурата. Това се дължи на дългосрочното хронично недофинансиране на националната пътна система. С оглед да се реализира смислена, последователна и устойчива политика на поддръжката на пътищата са необходими допълнителни поне 600 млн. лв. всяка година, считат от регионалната министерство. Като вариант за набавянето им, беше обявено и повишаване на цената на винетките за всички категории превозни средства.
     
    Като приоритетни цели документът посочва необходимостта от по-добра поддръжка и модернизация на пътищата, подобряването на управлението на трафика, безопасността по пътищата, националната свързаност и улесняването на търговията и сигурността. В приетата от Министерски съвет на 16 септември тази година Стратегия за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022 г. и средносрочна оперативна програма за изпълнение на стратегията е посочен финансов недостиг на стойност от 6,92 милиарда лева.
     
    Според доклада, настоящото равнище на приходи от източници като стикер-винетки и ограничените възможности на държавния бюджет, а също и очертаващата се липса на финансиране със средства от ЕС след програмен период 2014-2020 г., налагат нов подход за дългосрочно устойчиво решение при осигуряването на нужните средства за покриване на нарастващите разходи, които са свързани с изграждането и поддържането на републиканската пътна мрежа.
     
    Едно от решенията е да се събират приходи при различни цени от различни видове превозни средства и по различни пътища, а също и да се приложи принципът "потребителят/ замърсителят плаща", с оглед на това тези превозни средства, които най-силно увреждат пътищата, да плащат повече. Счита се, че този подход ще даде възможност на държавата да въведе интегрирана и единна система за събиране на пътни такси без получаване на задръствания и опашки от превозни средства по пътищата.
     
    Отчита се още, че настоящата система на винетни стикери не събира всичките дължими приходи, защото контролът не е лесен и повсеместен. Същевременно моделът бил несправедлив, защото таксуването е по продължителност на достъпа до пътната мрежа, а не според изминато разстояние.
     
    В момента приходите от винетки не са достатъчни за поддържането на пътната мрежа, а още по-малко - за бъдещи инвестиции. Стратегията за развитие на пътната инфраструктура показва, че държавата се сблъсква с предизвикателства при финансирането на строителството и необходимата рехабилитация на всичките съществуващи пътища и мостове в рамките на 5 до 7 години, се казва още в становището на министрите.

    източник: dnevnik.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x