Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Счетоводно отразяване при погиване на част от товара при транспорт

    Ели Марова Отговор, предоставен от
    Ели Марова
    Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
    Въпрос: Фирмата ни извършва международен превоз на товари. За извършване на превоза се подписва заявка-договор с клиента ( в повечето случаи клиентът е спедиторско дружество). По време на транспорта има случаи на погиване на част от товара, поради неправилно товарене или при ПТП. В повечето случаи клиентите ни искат да се издадат кредитни известия към фактурите, а ние да заведем претенция за щета към застрахователното дружество, което е застраховало товара по ЧМР-конвенция и съответно да очакваме да ни изплатят обезщетението. Въпросът ми е: в такъв случай доколко е правилно да издавам КИ с основание претенция за щета, защото според мен би следвало клиента да ми издаде Сметка за претенцията на основание чл.26 от ЗДДС и чл.84 ППЗДДС със сумата на обезщетението. Последният ми случай е клиентът да иска КИ без ДДС към ф-ра с начислен ДДС. Колкото и да обяснявам, че не би следвало така да се процедира клиентът държи да процедираме така, а при настояване от моя страна губим клиенти и товари. Отделно че сега не мога да намеря място в дневника за продажби на гореспоменатото КИ.

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Счетоводно отразяване при погиване на част от товара при транспорт

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x