Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Проверка дали е отчетена в НАП възможна за всяка покупка

PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
PortalSchetovodstvo.bg
Всеки ще има възможност да направи проверка до 5 мин. след направена покупка дали тя е отчетена в НАП след влизане в сила на новите изисквания в Наредба Н-18 за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти.

Промените в наредбата можете да видите тук >>>
 
Според новите изисквания, данните за всяка покупка, заплатена в брой, посредством чек, ваучер, дебитна или кредитна карта, или с други заместващи парите платежни средства, ще следва да се праща до 5 мин. към сървърите на Приходната агенция. На всяка касова бележка следва да е налице и QR код. След неговото сканиране всеки клиент ще може да провери дали данните за покупката му са пратени и отчетени в НАП, както и ако това не е станало – да подаде сигнал за това. Така данъчните очакват засилване на гражданския контрол и подобряване на финансовата дисциплина на търговците при отчитане на реализираните обороти.
 
Измененията предвиждат още, че няма да се допуска издаване на други служебни бонове, освен изрично посочените в Наредба Н-18. Предвидени са и други промени, имащи връзка с изискванията към софтуера за управление на продажбите, ползван от някои фирми за автоматизиране на издаването на платежни документи.
 
Всички регистрирани по ДДС предприятия ще разполагат със срок до края на месец март 2019 г., за да приведат своята дейност в съответствие с изискванията на наредбата. Срокът за останалите фирми, вкл. бензиностанциите, е до края на месец юни догодина, а ползващите интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност – до края на 2019 г.
 
С оглед да информират фирмите своевременно, от Приходната агенция са подготвили информационна кампания. Същевременно вече е изработен и публикуван специален софтуер, с който всеки, имащ фискално устройство, може да направи проверка дали то подлежи на доработване или не,. Софтуерът е достъпен на сайта на НАП. на интернет страницата на НАП на адрес nraapp02.nra.bg/fdlookup.

източник: nap.bg
 

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Счетоводители питат, експерти отговарят: 12 най-четени реални казуса

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводители питат, експерти отговарят: 12 най-четени реални казуса"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x