Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Протокол по чл. 117 и деклариране в система Интрастат на закупуване на ударени коли от ЕС с цел препродажба

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    Въпрос: Фирмата се занимава с търговия на горива, но от м. 01.2017 г. започва да вкарва ударени коли от ЕС с цел тяхното възстановяване и препродажбата им на клиенти в България. Освен протокол по чл. 117 трябва ли да се декларира нещо друго? Стойността на колата е 5200 eur, Интрастат трябва ли да се подава при положение, че не сме достигнали прага?

    Отговор:
    В случай че предмет на покупка са автомобили в употреба, дори и такива, които не са в движение, но са годни за употреба по предназначение след съответен ремонт, за тях няма специални изисквания. За целите на ЗДДС е необходимо да се изясни статутът на доставката от страна на доставчика в ЕС – в случай, че доставчикът е дилър, който прилага режима на маржа на цената, доставката не е ВОП, а е обложена данък в държавата на продавача. В тези случаи за българската фирма – купувач не е налице задължение за самоначисляване на данък и такива доставки не се декларират за целите на ЗДДС. За тях не възниква и право на данъчен кредит за начисления от доставчика данък върху маржа на цената.
     
    Ако доставчикът третира и декларира доставката като ВОД, т.е. тя е освободена от данък в страната на изпращане, за придобиващия в България е налице ВОП и съответно той е задължен да самоначисли данък на основание чл. 84 от ЗДДС с протокол по чл. 117 от закона. За самоначисления данък възниква право на данъчен кредит по общите правила на ЗДДС.
     
    След като предприятието няма възникнало годишно или текущо задължение за деклариране на поток пристигания, движението на стоките не се декларира в системата Интрастат.

    В случай че става въпрос за доставка от чужбина на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС), данъчното третиране не се различава съществено от гореописаното, но следва да се съобразите с изискванията на българското екологично законодателство – Закона за управление на отпадъците и другите приложими нормативни актове в областта.
     

    С уважение:

    Нормативна рамка:
    - ЗДДС
    Вижте ЗДДС тук >>>

    Закона за управление на отпадъците

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x