Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Предложения за промени в ЗМДТ

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Данъкът за облагане на леки и товарни автомобили под 3.5 тона ще бъде в зависимост не само от мощността на двигателя и годината на производство, а и от причиняваното замърсяване. Колкото по-малко замърсява автомобилът, толкова по-нисък ще бъде неговият данък. Това е предвидено в предложения за изменения в ЗМДТ, публикувани на сайта на Министерството на финансите (МФ).
     
    Проектът за изменения дава предложение и за премахване на минималния праг от 50 хил. лв. за обезпечения за търговците на горива. А СОЛ ще подават своите ГДД единствено онлайн от 2019 г.
     
    Данъкът върху автомобилите под 3.5 тона ще зависи от замърсяването, което причиняват. Освен от собствениците на леките автомобили, данъкът вече ще е изискуем и от тези на товарните автомобили, с оглед да се предотвратят случаи на избягване на данъчно облагане, е записано в аргументите към проекта.
     
    Новият еко компонент е във вид на коефициент, по който ще бъде определян данъкът, спрямо досегашния "имуществен" компонент (година на производство и мощност на двигателя). Например една кола в екологична категория "Евро 4" и нагоре (съобразно евростандартите за вредни емисии от изгорели газове) ще дължи по-нисък данък от тези с по-ниска екокатегория.
     
    Например при коли в екокатегория "Евро 5" коефициентът е между 0.6 и 0.8, което предполага понижен с 20 до 40 на сто данък. При категория "Евро 1" пък коефициентът е от 1.2 до 1.3. Категорията се удостоверява посредством документ от производителя.
     
    Коефициентите за година на производството на колата също ще се променят. С това се цели стимулиране  замяната на по-стари с по-нови и по-екологични автомобили.
     
    С новата мярка се дава предложение и за отпадане на данъчното облекчение за превозни средства, които имат действащо катализаторно устройство.
     
    Друго предложение на МФ е подаването на ГДД на СОЛ да става само онлайн от 2019 г. Дсега това е задължително единствено за предприятията. Съгласно аргументите към предложението по-малко от 25% от лицата са подали своята декларация на хартиен носител през 2017 г.
     
    Работодателите няма да бъдат задължени да издават служебни бележки за придобития през годината облагаем доход и удържан данък от 2020 г. Това ще се прави единствено при поискване от служителите. Информацията ще бъде предавана от работодателите направо към НАП, предлага МФ.
     
    Друго предложено изменение е свързано с изисването от НАП търговците на горива да правят обезпечения, в случай  че направените от тях продажби надвишат 25 хил. лв. за месец. Тези обезпечения са в размер на 20 на сто от сделките, но не по-малко от 50 хил. лв. Проектът за промени в ЗМДТ предвижда отпадане на минималния праг от 50 хил. лв.
     
    Вносителите на междинни продукти за индустрията ще имат възможност да се възползват от отложено начисляване на ДДС. Тук става въпрос за стоки, които са различни от тези за крайно потребление като например цимент, руди, органични химични продукти, мед, алуминий. Новата мярка ще бъде опция за фирмите, внасящи стоки на стойност от и над 50 хил. лв. и нямащи задължения към НАП. За тях отпада задължението да внасят данъка в митниците, като той ще има възможност той да се начисли в справката-декларация за ДДС.
     
    Проектът за промени в ЗМДТ предлага специален ред за уведомяване на митническите органи, когато се прави внос на алкохол и пури с колекционерска стойност. Проверки на митниците са открили, че масово колекциите нямат бандерол. Митниците откриват и големи количества бутилки алкохол, неразполагащи с бандероли, съхранявани в офиси и търговски обекти (вкл. питейни заведения), обявени като част от лични колекции.
     
    Според предложението при закупуване или получаване на алкохол, имащ колекционерска стойност, да се подава уведомление до митниците, след което продуктът следва да мине през данъчен склад за поставяне на бандерол, в случай че е задължително да има такъв. Забранява се съхраняване на подобни колекционерски продукти, неразполагащи с бандерол, в офиси, заведения и други места, където се работи.
     
    МФ предлага още и възможността митниците да запечатват обекти за даден срок, когато лицензиран складодържател има публични задължения, а обезпечението, което е предоставил пред митниците за управлението на склада, е усвоено частично или напълно. От аргументите към проекта за промени в закона става видно, че идеята тук е да не се натрупват допълнителни публични задължения.
     
    Министерството дава още предложения и за други промени, имащи връзка с директива на ЕС срещу практиките за избягване на данъци. Например предлага се изцяло ново правило, предназначено за ограничаване приспадането на лихви, като то ще обхване всички разходи по заеми от 01.01.2019 г. - за данъчни цели ще бъде признавано превишението на разходите по заеми единствено до 30 на сто от печалбата преди лихви, данъци и амортизации.
     
    Същевременно, в случай че към момента непризнатите разходи за лихви не може да се приспаднат през текущия данъчен период, а се признават за данъчни цели през следващите 5 г., с ново правило се предлага неограничено в годините пренасяне до тяхното пълно изчерпване.

    източник: capital.bg
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x