Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Праг от 5000 лв. за данъчен кредит на фирмени активи въвежда кабинетът

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Правителството въвежда праг от 5000 лв. за данъчен кредит за придобиване на активи от предприятията. Първоначалната идея на министъра на финансите Владислав Горанов бе прагът да е 700 лв., но след среща с работодатели и синдикати той се отказа от тази идея.
     
    Решението на Министерския съвет е само част от пакета изменения в данъчните закони, информира БГНЕС. Министрите се мотивират с идеята „да се хармонизира и привежда в съответствие националното данъчно законодателство с изискванията на европейските директиви в областта на прякото облагане”.
     
    В текстовете е написано, че „се въвежда задължение регистрирано лице, което възнамерява да използва превозни средства и вещни права върху тях с данъчна основа при придобиването над 5000 лева или недвижими вещи и вещни права върху тях, за които е приспаднат изцяло или частично данъчен кредит, освен за целите на икономическата си дейност и за лични нужди на собственика или на свързаните с него лица, на работниците и служителите или на трети лица, да подаде декларация в Националната агенция за приходите за разпределение на направените преки разходи по методика, която отговаря на предназначението на стоката. Предвидено е декларацията да се подава по електронен път при условията и по реда на ДОПК в НАП преди започване на използването на стоката за цели, различни от икономическата дейност на лицето”. Министърът на финансите ще определя методиката за разпределение на извършените преки разходи.
     
    В Закона за ограничаване на плащанията в брой се предлага нормативно регламентираният праг за ограничение на плащания в брой в страната да се намали от 15 000 лв. на 5000 лв., с оглед да се ограничи сивата икономика. Ограничението ще се прилага и когато се плаща в чуждестранна валута, в случай че левовата равностойност на плащането е равна на или надвишава 5000 лв. по курса на БНБ в деня на плащането.
     
    Променя се и ЗКПО, в частта, свързана с необходимостта от транспониране на изисквания на директива относно общата система за данъчно облагане на дружества майки и дъщерни дружества от различни държави-членки, а също и по отношение на общата система за данъчно облагане на дружества майки и дъщерни дружества от различни държави-членки, за която не е нужно конкретно изменение. Дадено е предложение и за промяна в определението за „юрисдикции с преференциален данъчен режим“.
     
    Привеждат се в съответствие с правото на Европейския съюз текстовете на закона, наложени в процеса на нотификация на данъчната мярка, представляваща държавна помощ за регионално развитие. Схемата ще може да бъде прилагана за 2015 г., ако лицата подадат формуляр за кандидатстване в срок от 1 януари 2016 г. до 29 февруари 2016 г. и иам одобрение от страна на Българската агенция за инвестиции до 31 март 2016 г. При подаване на формуляра за кандидатстване за прилагане на данъчното облекчение за 2015 г. ще се прилага списъкът на общините с равнище на безработица с или над 25% по-високо от средното за страната за 2014 г.
     
    В ЗДДФЛ е предложени изменение, според което се дава възможност на дипломатическите представителства в България да удържат и внасят данък за доходите от трудови правоотношения на местните физически лица, работещи при тях. Също така е предвидено изменение, съгласно което се въвежда ред за авансово облагане на доходите от други източници. Предвидена е възможност за приспадане на задължителните здравноосигурителни вноски по чл. 40, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване за всички доходи, които се вземат предвид при определянето на окончателния размер на осигурителния доход с оглед максимално хармонизиране на данъчния закон с осигурителното законодателство, а и предотвратяването на противоречива практика по прилагането на законовите разпоредби.
     
    В ЗМДТ се предлага изменение в чл. 10, според което поземлените имоти в строителните граници на населените места, които имат статут на земеделска земя и не е променено предназначението им от техните собственици, да се включат в обхвата на облагаемите с данък имоти. Предложена е промяна, според която за сградите, които саобновени с публични средства по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, да не се прилага данъчното облекчение за освобождаване от данък върху недвижимите имоти за срок от 3 до 10 години. Дадено е и предложение данъкът върху недвижимите имоти, които са придобити след крайния срок за плащане на втората вноска – 31 октомври на текущата година, да се плаща в 2-месечен срок от датата на придобиването на имота. Със законопроекта се прецизира разпоредбата в чл. 71а за освобождаване от такса за битови отпадъци на храмовете, молитвените домове и манастирите, и на поземлените имоти, върху които са построени, собственост на законно регистрираните вероизповедания в страната, като освобождаването от такса става, ако имотите не се ползват със стопанска цел, несвързана с пряката им богослужебна дейност.
     
    Предвижда се въвеждането на административнонаказателна разпоредба, според която при непредоставяне на ежедневна информация от общините на Министерството на финансите по електронен път, да се определя санкция на кмета на съответната община от министъра на финансите. Непредоставянето на информация от общините резултатира в нарушаване на функционирането на Националната база данни за местни данъци и такси.

    източник: expert.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x