Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • По-ниският ДДС за храни и лекарства води до бюджетна загуба от над 1 млрд. лв.

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Владислав Горанов, министър на финансите, отново заяви, че е против въвеждането на диференцирана ставка на ДДС за храни и лекарства. Това пролича от отговора, който министърът даде на депутатски въпрос. Повод за питането е решението на Румъния да облага храните с по-нискът ДДС, предава БГНЕС.
     
    Темата беше широко обсъждана през април, като тогава Горанов коментира, че според него диференцираният ДДС е труден за администриране. По неговите думи, ставката от 20% съвсем не е толкова голяма. Тя може да се увеличава или намалява според възможностите и приоритетите, но диференцирането й  резултатира в бюджетни загуби. Освен това се покачва рискът от данъчни измами и укриване на ДДС, тъй като се създава предпоставка за неправилно деклариране и неправилно прилагане на режима на намалена ставка.
     
    “При въвеждането на диференцирана ставка на ДДС от 10 на сто за храни и лекарства, очакваната загуба за бюджета е в размер на 1, 094,2 млрд. лв.”, посочва Горанов.
     
    Този отрицателен бюджетен ефект следва да се компенсира, а това ще стане или като се увеличи ДДС за другите стоки, или като се увеличат преките данъци. ДДС над стойността от 20 % би довел до инфлационен натиск върху цените и потреблението, коментира още Горанов.
     
    Министърът допълни, че политиката по отношение на ДДС за целия период от неговото въвеждане в България преди 21 години винаги е била за една-единствена единна ставка. Основният дял на приходите се съставя от ДДС и акцизи, а прилаганата дългогодишна данъчна политика у нас е за ниски преки данъци и за неутралност на ставките за косвените данъци, в което влиза единната ставка на ДДС.

    източник: economic.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x