Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Оспорване на акт за нарушение на ЗДДС при продажби през Amazon

Ели Марова Отговор, предоставен от
Ели Марова
Експерт - ДДС и Данъчно облагане и такси
Въпрос:

Българско дружество, нерегистрирано по ЗДДС, извършва продажби на дребно на физически лица от България, ЕС и извън ЕС, като ползва платежна платформа Amazon. Дружеството достига прага от 50 000,00 лв. и подава заявление за регистрация по ДДС по чл. 96, ал. 1 от ЗДДС. Amazon удържа такси и комисионни от размера на получените от дружеството плащания, за които издава в последствие фактура с начислени 20% ДДС в тях, като посочва размера на начисленото ДДС в EUR или GBP, в зависимост от това от кой акаунт се удържат и равностойността в български лева. ДДС номера на доставчика е LU - Люксембург - във всяка фактура ДДС ставката е 20%. По невнимание е пропуснат факта, че дружеството получава услуги от Аmazon за ползването на платежната система и възниква основание за съставяне на Акт за Нарушение пропуск от страна на дружеството в 7 дневен срок да се регистрира по чл. 97а от ЗДДС като получател на услуги. В случая дружеството наистина е в нарушение. Дружеството е платило 20% ДДС на Amazon - стандартната ДДС ставка в Люксембург е 15%. Контролните органи ще начислят ДДС на всички получени от дружеството фактури за услуги от Amazon съгласно чл. 102, ал. 1. Има ли възможност Amazon да отчита начисленото ДДС в MOSS System и реално това ДДС да е постъпило в бюджета на Р. България и каква е възможността да оспорваме акта на Контролните Органи?

Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете отговора на казуса
Оспорване на акт за нарушение на ЗДДС при продажби през Amazon

Бележка: Отговорът на въпроса е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

Влизане в акаунта

Защо да се регистрирам?

  • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
  • база данни с новини, отговори, анализи
  • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

Счетоводители питат, експерти отговарят: 12 най-четени реални казуса

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "Счетоводители питат, експерти отговарят: 12 най-четени реални казуса"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x