Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Министър Горанов готви нови мерки за облекчаване на бизнеса

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Министерството на финансите готви 81 нови мерки, целящи да облекчат административните процедури и да стимулират инвестициите. Мерките са публикувани за обществено обсъждане.
     
    Сред тя се нарежда отмяната на 2 наредби за хранителния бранш - за системите за самоконтрол на фирмите и за хигиената на храните, принуждаващи фирмите да плащат хиляди на консултанти, за да им поддържат документацията.
     
    Друга мярка пък предвижда да продължи понижаването на таксите, събирани от Агенцията по вписванията. През 2013 г. при разходи за 17 млн. лева агенцията е регистрирала приходи в размер на 55.5 млн. лв. Това е в противоречие с изискването таксите да са такива, че да покриват само разходите на съответното ведомство, напомнят от финансовото министерство.
    От няколко години все още не са отпаднали част от таксите за услуги по ЗМДТ. Подобен е случаят с таксата за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения към общината. Това е нещо, което би следва да се проверява по служебен път от институцията, интересуваща от информацията, вместо бизнесмени и граждани да си вадят документ срещу заплащане. Тази такса понастоящем се определя произволно, като размерът ѝ варира от 2 лв. до 30 лв.

    Сред забавените с години облекчения са и изменения в Закона за устройство на територията, в съгласувателните процедури по ОВОС, в процедурите по опазване на културното наследство и т.н.

    Сред мерките, предлагани в сегашния план, е и изготвянето на съвсем нов закон за акцизите.

    източник: economic.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x