Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Коментар по промени в ЗАДС, в сила от януари 2015

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    В ДВ бр. 105 от 19.12.2014 година бе обнародван Закона за изменение и допълнение на ЗДДС като с § 34 от Допълнителните му разпоредби се предвижда промяна и на Закона за акцизите и данъчните складове. Част от направените промени са редакционни с оглед прецизирането на съществуващи текстове.

    В чл. 4 от закона са дадени определенията на няколко нови понятия, използвани в закона, а именно: „средства за измерване и контрол”, „оразмерен съд” и „окончателно формиран нарязан тютюнев бленд”.

    Изменен е текстът на чл. 12, ал. 4 относно това кои отпадъци не попадат в понятието „тютюн за пушене”, като вече за да попадат в тази група отпадъците от тютюн следва да се унищожават само и единствено от лица, отговарящи на изискванията на Закона за управление на отпадъците и на нормативните актове за прилагането му. Създадени са нови ал. 6 и 8 регламентиращи начина на унищожаването на тези отпадъци, като промените определят унищожаването на тютюневите отпадъци като третиране по смисъла на Закона за управление на отпадъците, с цел предотвратяване на употребата им като тютюнево изделие или суровина за производство на тютюневи изделия, което се извършва само в обекти, за които е издадено разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ съгласно чл. 35 от Закона за управление на отпадъците.

    Направени са изменения в чл. 20, ал. 2 – с изменението на т. 1а се дава възможност вино, произведено от обект за винопроизводство на малък винопроизводител да може да се изпраща до лицензиран складодържател в друга държава-членка на ЕС. Изменени са текстовете и на т. 10 и 19 въз основа на които изменения ще възниква задължение за плащане на акциз от освободени от акциз крайни потребители при прекратяване на действието на издаденото удостоверение за стоките, налични в обекта.

    Отменен е чл. 24ж, ал. 1, т. 3 и свързания с него § 46 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове относно възстановяване на платен акциз за електрическа енергия на лицензираните железопътни превозвачи и управителите на железопътната инфраструктура.
    Изменен е чл. 39 по отношение на акциза на цигарите, който предвижда покачване на пропорционалния акциз през 2016, 2017 и 2018 година съответно с 2, 4 и 5 на сто спрямо сегашният им размер от 23 на сто. С алинея 2 на чл. 39 се определят нови минимални размери на акциза за цигарите за съответните години – 2016, 2017 и 2018 години.

    В чл. 44, ал. 1 е създадена нова т. 8, която регламентира внасянето на установени задължения за акцизи с ревизионен акт.
    Отменен е чл. 48, ал. 2, т. 10, с което отпада изискването при подаване заявление за издаване на лиценз за управление на данъчен склад да се прилагат годишните финансови отчети за последните три години, заверени от регистрирани одитори.

    Направени са промени в чл. 49, 55г, 57б и 57в, с които се предоставя възможност в случаите на подадено искане за издаване на лиценз за управление на данъчен склад, за издаване на удостоверение като регистриран получател или за задължителна регистрация, лицата подали искането, да могат да поискат спиране на производството по издаване на лиценз или удостоверение за регистрация, когато е необходимо изясняване на факти и обстоятелства от значение за съответното производство, за да не се издава решение за отказ, което би довело до образуване на ново производство. А в случаите, когато е необходимо становище или издаване на документ от друг орган в производството по издаване на лиценз или удостоверение за регистрация, срокът за произнасяне на митническите органи може да бъде удължен с не повече от три месеца.

    В чл. 64 е създадена нова ал. 19 въз основа на която бандерол няма да се поставя върху потребителската опаковка на хранителни добавки за поддържане на доброто състояние на организма, съдържащи етилов алкохол, когато са в опаковки до 50 мл.
    Направени са промени в текста на чл. 65 с които отпада възможността в данъчен склад да се извършва смесване на биогорива с горива от нефтен произход с платен акциз, освободени от Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси" с цел привеждането им в съответствие с изискванията на Закона за енергията от възобновяеми източници.
    С измененията на чл. 84, ал. 6, считано от 01.07.2015 година в данъчните документи по ЗАДС следва да се посочва и продажната цена (за цигарите), вместимост на опаковката и брой опаковки.

    Изменен е текстът на чл. 90а, ал. 2 с което се позволява продажба на тютюневи изделия от страна на лица, за които е имало формирано административно наказателно производство и същото е завършило със сключване на споразумение.
    Създадена е т. 3 в чл. 94, ал. 1 с което е забранено тежки горива и маркирани газьол и керосин независимо от концентрацията или комбинацията на маркиращите вещества да се съдържат в резервоара за гориво на самоходни машини и в резервоарите на станциите за зареждане на самоходни машини. Създаден е и нов чл. 94а, който цели ограничаването на злоупотреби с маркирано гориво за отопление и използването му не по предназначение.

    Допълнен е текстът на чл. 102, ал. 2 като по този начин на контрол чрез проверки и ревизии подлежат не само лицата, извършващи дейности с акцизни стоки, но и лица, които само ги съхраняват. В глава осма – Контрол са изменени и чл. 103, ал. 1, чл. 103а и чл. 104 и е създаден нов чл. 103б, като вече при осъществяването на контрол ще се вземат предвид и данни от средства за измерване на контрол.

    Изменен е текстът на чл. 107ж, като вече е въведен срок за заплащане на акциза, определен с решението за определяне на акциз по чл. 107ж, ал. 2 – той е 14-дневен и започва да тече от деня на връчване на решението като вече тези решения ще се обжалват по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

    В чл. 124 е създадена нова алинея 8, с която се позволява енергийни продукти, отнети в полза на държавата, да се предоставят безвъзмездно на определен кръг лица.

    Автор: Христо Досев, д.е.с.

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x